KK tycker fortfarande att det här är trams. Det är noterat. Jag fick min roll. Såg att det stod att jag var tomtenisse som ville rösta ut infiltratörerna. Check! Då finns det alltså andra roller än nissar som vill ha ut infiltratörerna. Exemplerollen är tomtenisse. Alltså var det här det som jag och exempelrollen delade. Alltså var det mest sejf att outa Jag läste inte fluffet, utan skummade igenom reglerna och läste exempelrollen. Så som jag alltid gör. Kursiverad text är bara distraktion. Jag ser att vi inte får citera våra roll-pm, eller det var så jag läste det i alla fall. Så när jag skrev "Jag är en tomtenisse som vill rösta ut de som har nästlat sig in" eller vad jag nu skrev så var det en omskrivning av vad som stod i mitt pm. Det här såg Hastfer och han blev grön, och sedan rök han. Det såg Brynolf snabbt och det grönade jag honom för. Trasapa kom sent och velade lite, men säger att han också tolkade det så. KK verkade dock inte hänga med alls, och det var förstås rödande. Men sedan kommer ett direktcitat från KK och ja, det är exakt sådär det står i mitt pm blir mitt svar. Jag trodde helt enkelt inte att vi fick citera. Jag har inte skrivit något om några parenteser, och när Hastfer skrev om sin parentes tänkte jag att han skrev fel och menade efter bindestrecket, det är ju mer eller mindre en parentes liksom. Jag funderade inte mer på det. Misstänker också att Brynolf lät sig luras av Hastfer i den vevan. Jag tycker inte att det är så konstigt. Hade ulvarna fått se hur byborollen såg ut skulle ju inte bindestrecket vara utbytt mot en parentes direkt.Brynolf said:Vi har alla rabblat en massa om parenteserna, PM-referat och Roll-outningen. Vad är din egen syn på det här, du som startade det hela? Ge oss din bild av förloppet och vilka som kommer ut grönast och rödast ur det.
----------
Det är inte alls bull. Det stod 4-3. KK svänger in och cementerar Brynolfs hängning till 5-3. Ingen kan ensam rädda Brynolf vid det läget. Jag byter min röst till Basse och vips står det 4-4. KK väljer att hänga på med 5-4 till Basses hängningsfavör.Arvidos said:Alltså, det här är bull Mukwa. KK la inte alls den avgörande rösten på Brynolf, när han röstade på Brynolf hade Basse 3 röster och Brynolf hade 5. Det är alltså fullt möjligt att KK och Brynolf är ulvar ihop och KK i elfte timmen konstaterar att loppet är kört och hoppar på bandvagnen (för att i tolfte timmen sedan konstatera att det faktiskt går att rädda Brynolf, efter att du har räddat Basse)
Alltså - han lade inte den explicit avgörande rösten på Brynolf, för det gjorde Hastfer om din sammanställning stämmer, men sak samma. Han cementerade rösten i alla fall.
Så jag får två medvetna val varav det ena är ett ulvalternativ, och ett omedvetet val som jag då inte är medveten om att jag har. Jag kan alltså inte svara b), eftersom jag då skulle vara medveten om mina omedvetna skuldkänslor och därför inte klara kriteriet för b). Svarar jag c) är jag förstås ulv, så då återstår a). Och visst, till viss del är jag sugen på att svara a), eftersom respons är A och O i ulvsspel, men jag har förstås tänkt andra tankar än de som står i ditt svarsformulär. Det var ditt case vi alla röstade på, och det var något som inte stämde där. Du har haft ögonen på Basse och i andra hand Brynolf hela rundan, ingen annan. Så därför började jag den här rundan med en röst på dig, vi får se hur långt det går. Du har spelat byboigt tidigare, så du kanske helt enkelt bara hade fel kring Basse. Men rösten ligger kvar här tills vidare för jag känner mig annars ganska vilse.Arvidos said:Jag har hela tiden varit drivande mot Basse och Brynte, men de som faktiskt räddar Brynte är du och KK, och du röstar på mig? Är det här
a) Medveten bybo-taktik för att provocera respons
b) Omedvetna bybo-skuldkänslor
eller
c) Medveten ulv-taktik för att missleda