Inlägg 2 av 10
Luktar det bybo seger? Vifåse.
Grejen här Mukwa är ju att det finns en risk att du kör på ballsy moves och claimar siare i Vimes rätt nedskalade lir.
Du grönar mig vilket så klart uppskattas men det tänds ju varningslampor hos farbror Kånkel.
Trasapa är min main ulv så att du hjälper till att röda honom känns ju också fresht. I samma veva nackas Arvidos som också hade Trasapa bland sina ulvar.
Mukwa said:
Jag tänkte byta till att sia Brynolf i R1, men det hann jag inte så det blev min ursprungliga kandidat KK istället. Jag valde KK för att han inte verkade ha samma PM-uppbyggnad som jag hade. Dessutom är KK jävligt farlig så jag ville veta vilken färg han hade så fort som möjligt.
Varför skriver du så här i R1 om jag får fråga:
Mukwa said:
Angående roll - Ja, det står "”ROLL: TOMTENISSE - Du vill rösta ut Infiltratörerna!" i mitt pm. Eftersom det stod så tänkte jag att det kan finnas andra roller såsom alv, ren, whatevvs. Varför annars ens skriva ut det i PM:et med en reminder om att jag vill rösta ut infiltratörerna? Då hade det ju räckt att bara skriva Bybo eller Tomtenisse liksom. Efter att ha läst fluffet så håller jag dock med KK. Byn är nissar och ulvarna är infiltratörer. Och då borde alla bybor vara tomtenissar.
Alltså, du bekräftar ju att K.K har väldigt rätt i det han skriver gällande sin uppbyggnad. Samma uppbyggnad väljer du alltså att sia mig på? Du ställer dig i ledet bakom K.K som lägger fram EXAKT rätt citat och skriver att du har samma och sen siar du mig på grund av att jag tycks ha en annorlunda form på mitt pm? Det är ju skiiiitkonstigt.
Hur som så kan du ju snacka lite om detta Mukwa.
Nu har vi ju nackat ulv-Brynolf och jag är på det torra med att nacka Traspan den här rundan och om han är grön så vet vi ju vem vi måste nacka och det är ju dig Mukwa.
Vi måste ju redan i den här rundan göra det klart för oss att om Trasapan är grön så har siarens krafter misslyckats vilket sätter mig i ett nytt fack eftersom siare-Mukwa har grönat mig. Det kan alltså leda till att Mukwa styr det till att jag är en ulv som sias grön och Trasapan är en bybo som sias röd vilket blir katastrof troligen.
Vi får inte glömma att Mukwa är en skicklig ulv så det är läge att vara på sin vakt.
För att slänga in lite mer ved i brasan så måste vi ju vara vaksamma på vem som nackas den här rundan (alltså om vi hänger Trasapa och han är grön och ännu en bybo nackas).
xyas, !Paxen, Trasapa, Mukwa och K.K är de sista fem.
Ryker en grön Trasapa har vi:
Mukwa-K.K-xyas-!Paxen kvar.
Nackas K.K som är siad grön av Mukwa betyder ju inte det ett skit eftersom Trasapan är siad röd. Det kan betyda att Mukwas förmåga är paj eller så är han ulv.
Nackas xyas eller !Paxen kommer det bli en clashdown mellan K.K och Mukwa där den kvarvarande sitter på den avgörande rösten och då vet vi ju hur det kan gå när Mukwa är kvar i spel.
Nackas Mukwa är han ju grön sätter en lampa på K.K som då står mot xyas och !Paxen där en av dessa herrar är ulv och den andra har en avgörande roll i röstandet. K.K i sin tur måste ju rösta rätt också för att vi skall segra.
Så min fråga är vem vi tjänar mest på att hänga?
Det uppenbara valet är ju den Mukwa har siat röd för det lär ju ge oss mest att jobba med i nästa runda om Mukwa kör ballsy eller har pajko förmåga.
Heja byn!