Nekromanti Redaktörer avstängda i en vecka

Simon

Swashbuckler
På grund av grälet i den här tråden är både Bobby Magikern och Bearnie avstängda i en vecka, enligt följande regler:

Regel 1: Användare kan få en tillsägelse eller en tillfällig eller permanent avstängning efter moderatorernas gottfinnande. Självklart ska moderatorerna inte tillämpa dessa åtgärder lättvindigt. Håll dig till reglerna så behöver de inte tillämpas alls.

Regel 2: Respektera andra användare. Gå inte till personangrepp, vare sig i forumen eller via privata meddelanden. Att angripa idéer eller argument är okej, men angrip inte personer eller grupper. Rasistiska, sexistiska, homofoba eller andra tillmälen är förbjudet.
Jag anser att det är särdeles illa att övertrampen begåtts av redaktörer för sidan, som ska föregå med gott exempel när det gäller att hålla en god ton i diskussioner, även om ämnet som diskuteras är känsligt. Därför är den närmaste tiden efter att avstängningen hävts att betrakta som en prövotid.

Överklaganden tas privat med Dante eller Gardener.

Sodivra

Champion
Ha ha, boo-ya!

Nu väntar jag bara på att sanningen om den kissande apan äntligen ska komma fram.

Ezping Orm

Hero
Som arrangör av gothconpuben erbjuder jag en enkel lösning på beefen som uppstått mellan Bearnie och Bob;

En match på skärtorsdagen i "slagsmålsburen" som finns i chalmers källare under puben. Med tillhyggen. Den som överlever får tillbaka sin redaktörstjänst. Den andre får bli fiskmat.

Känns som att det här kommer bli den bästa gothconpuben nånsin!

Ps. Det går bra att satsa pengar på kämparna. Insatserna lämnas i baren.

Simon

Swashbuckler
Ja, ni hajar...

Ja, ni hajar, det här var naturligtvis bara ett enda stort hittepå, både grälet mellan Bobby Magikern och Bearnie och den därpå följande avstängningen.

Vi hoppas såklart att ni kunde finna den självande osäkerheten på om det verkligen kunde gå till sådär mellan ett par av forumets representanter underhållande på någon nivå, kanske som en sån där smygande skräckis som tar sig in under huden på en, och att ni fortsätter att trivas här på Rollspel.nu och kommer finna det största nöje i det hastigt uppseglande ramverket för sajten, med utrymme för både forum och artiklar av alla möjliga slag.

För övrigt ryktas det om en utmaning i att skriva så långa inlägg som möjligt med så få meningar som möjligt, men sanningshalten i detta är ingenting jag känner till närmare, och jag skulle såklart aldrig själv förhäva mig genom att påstå att jag skulle ha någon chans i en sån tävling.

Allt gott, och ett fortsatt vårsoligt april, tillönskas er från redaktionen och moderatorkåren!

seinet

Swashbuckler
Jag tycker vi kör det även om dispyten var ett aprilskämt. Det hade varit kul att se.

Gardener

Champion
Både dispyt och banning var mer eller mindre lyckade spontana aprilskämt. Bägge blev faktiskt bannade, av mig eftersom moderatorer inte kan banna admins.

Simons moderering var däremot inte direkt ett aprilskämt, folk ska ju inte uppföra sig så på forumet.

Ezping Orm

Hero
Klart vi gör! Har redan skickat iväg mina hejdukar för att tvätta buren.

Jag har dessutom satsat en tusenlapp på Bearnie så nu finns det ingen återvändo.

Gardener

Champion
Re: Ha ha, boo-ya!

Sanning kommer aldrig komma fram. Konspiration kommer begravas för all framtid! Fnord!

Gardener

Champion
Re: Bra!

Rollspel.nu kommer att ha ett stånd på plats med försäljning av ruttna tomater och ägg, samt livsfarliga tärningsprojektiler.