Nekromanti Redaktionens/moderatorkårens sammansättning

Troberg

Sinister eater
Jag har letat runt på siten nu och kan inte hitta någon aktuell info om redaktionens och moderatorkårens sammansättning, dvs vem som har ansvar för vad.

Finns det någon sådan, och i så fall var? Om inte, kan någon sammanställa det, det borde ju finnas internt någonstans?

Dimfrost

Special Circumstances
Redaktionen ska presenteras här. Den sidan har inte uppdaterats på länge, men det är i alla fall på gång nu. Kortfattat kan man säga att Gardener är ägare och har hand om tekniken, Yassilus är chefredaktör, Snigel är innehållsredaktör (har hand om allt på webbplatsen som inte är forumet, typ) och biträdande forumredaktör, jag är forumredaktör (jag har hand om allt som har med forumet att göra) och Dante är grafikredaktör (om nu det är titeln som ska användas; vad han håller på med går att se i tråden alldeles nedanför). Jag definierar inte chefredaktör och ägare här eftersom jag inte vill skriva något som blir juridiskt bindande i framtida rättsprocesser när jag inte är hundra procent säker på formuleringarna (policydokumenten tror jag försvann i serverflytten, i alla fall min tillgång till dem); det överlåter jag åt Yassilus.

Vem som modererar varje forum ser du i forumlistan. Alla moderatorer modererar något öppet forum så alla moderatorer går att hitta där.

Svarar det på din fråga?

/Dimfrost

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Moderatorkårens sammansättning är väl rätt lätt att klura ut bara genom att titta på listan över forum? Administratörernas (Yassilus, Dimfrost, Snigel, Dante, Gardener) funktion står angiven i deras profil. En sammanställning blir då:

Bearnie: Modererar Off Topic.
Bobby Magikern: Modererar Rollspel och Eon.
Dante: Redaktör, modererar Rollspelsmakande, Fenix och Disciples of Shagul.
Dimfrost: Forumredaktör, modererar Rollspel, Rollspelsmakande, Forumrollspel, Kaleidoskop, Köpes och Säljes, Rollspel.nu, Övriga Spel samt Staden.
Dnalor: Modererar Off Topic.
Gardener: Ägare, modererar Zinescene.
Gurgeh: Modererar Rollspel, Kaleidoskop och Kultur.
Krille: Modererar Rollspel, Gondica, Rävsvans, SagaGames, Höstdimma och Staden.
Lycan: Modererar Eon.
Simon: Modererar Rollspelsmakande, Hammaren & Trollspöt och Rävsvans Förlag.
Snigel: Innehållsredaktör och biträdande forumredaktör, modererar Forumsrollspel, Kaleidoskop, Kultur, Rollspel.nu och Övriga Spel.
walium: Modererar Kaleidoskop, Western och Off Topic.
Yassilus: Chefredaktör, modererar Krönikor & Spelrapporter, Hammaren & Trollspöt, Kaleidoskop, Neotech och Evenemang och Kontakt.

Svar på din fråga?