Nekromanti regel kärna(core rules)

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Jag skulle ha kunnat peka dig mot mitt eget Omega, men Omega saknar för tillfället ett fungerande strids- och skadesystem. Jag skulle ha kunnat peka dig mot ett genialt system några kamrater pillat ihop som heter Volt och är både enkelt och nära nog realistiskt - men det systemet blir inte klart förrän nångång i början av januari, eftersom det saknar tabeller med skador för saker och ting.

länk till Volt för den hugade

Fast Volt letar mest speltestare, och jag har för mig att de tänkte sälja spelet se'n, så helt gratis är dfet nog inte att använda. Det innehåller dock en del schyssta idéer som är värda att ta sig en titt på.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Re: Du blandar ihop licenserna ...

Fel.

Du tänker på d20-licensen. Under OGL kan du utan problem ge ut ett komplett spel, inklusive rollpersonsskapande och experienceregler.
Ah, det var så det var, ja.

Nåja, jag skulle ändå inte ha rekommenderat d20 till någon, om de inte specifikt bett om en rekommendation på ett system med levels, classes och alignments, och lagom tunggrodd djungel av specialregler. Då skulle jag fnyst och sagt "jaja, d20 kanske passar dig" och sedan aldrig pratat med personen mer.

Troberg

Sinister eater
Re: Mer skamlös självreklam

Jag har läst det, tvärtemot dungeons and dragons som du inte har läst
När var det? Jag skulle gärna få lite konstruktiva kommentarer.

Jag har inte läst D&D från pärm till pärm, däremot har jag tvingats göra diverse punktläsningar för att spela det.

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Och här slutar denna deltråd ...

Denna deltråd har inte längre någonting med trådstarten att göra – så här sätter jag P.