Nekromanti Regelförslag - Ingen reklam i chatten

Tony.Meijer

Ärketeknomantiker
Hejsan.
Kan vi inte fixa en regel som säger att reklam för tjänster i småpratet är förbjudet?

Vi har ju ett forum för det liksom...

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Upplever vi det som ett problem?

Hur skulle det modereras?

Vem avgör huruvida något är reklam eller svar på en fråga? Jag brukar ju t.ex i tid och otid prata om hur bra Publit är. Är det reklam?

Min uppfattning är att det inte är ett större problem än att annat vi har forum för (rollspel eller offtopic t.ex) ibland dyker upp i praten.

solvebring

Superhero
En grundtanke med Småpraten och bland annat ett skäl till att den inte loggas är väl just att vi ska kunna snacka om allt mellan himmel och jord. Om någon då nämner en produkt, ett företag, ett spel, en tråd osv. så spelar det väl ingen roll?

Jag menar, vilken skada gör det?

w176

Förlorad dotter
Enda fallet när jag skulle kunna se att de var ett problem, vore om man spammade chatten. Men då är det bättre med regler mot spammande än mot reklam.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Tony.M.Meijer said:
Regelförslag: Spamma inte chatten!
Är det något du upplevt som ett problem?

//Krank, som tycker att det är onödigt att stifta regler för saker som inte är problem.

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Tony.M.Meijer said:
True, jag har bytt åsikt. Regelförslag: Spamma inte chatten!
då är det ju bara stänga ner den, det är ju bara en massa spammande där, rösta på den katten, apor, för - emot blaj osv,
äh banna Krank och Gardener då löser det sig

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
krank said:
Tony.M.Meijer said:
Regelförslag: Spamma inte chatten!
Är det något du upplevt som ett problem?

//Krank, som tycker att det är onödigt att stifta regler för saker som inte är problem.
Jag förstår inte heller. Vad menas med spam i det här fallet? Jag har aldrig varit med om att chatten blivit spammad.

solvebring

Superhero
Möller said:
solvebring said:
Robert Jonsson said:
Konrad Konvalj said:
+2
+3
Kan vi snälla ha permaban på detta oskick?
Det här oskicket är bra. Man kan kort och gott ta ställning och hålla med, utan att behöva slänga in en kommentar som säger nästan samma sak.

Att skriva "Håller med" för att visa att man vill ta ställning i ämnet är bara grått.
Att skriva +1 är fräscht (som fjollträskare säger), diskret men fan så talande. Därav är det ett bra oskick! :gremlaugh:
Plus att lite kul måste vi ju få ha...