Bastich;n347805 said:Hur gör ni med exceptionella slag och utmaningar?
Kan inte hitta något om detta.
Själv är jag inne på att ett exceptionellt slag räknas som två lyckade, vilket gör att man kan ha råd att missa ett slag men ändå uppnå full pott.
Krille;n347844 said:Något annat bra händer. Exceptionella slag är inte perfekta slag, utan något annat fördelaktigt händer. Standard-fallback kan vara +2 snäpp på nästa slag.
Krille;n347844 said:Något annat bra händer. Exceptionella slag är inte perfekta slag, utan något annat fördelaktigt händer. Standard-fallback kan vara +2 snäpp på nästa slag.
Bastich;n347944 said:Tackar för svar får jag säga först, mycket uppskattat!
Sen vidare till ytterligare en fråga gällande utmaningar.
På sidan 27 i beta 2 finns goa regler för gift och droger, mycket trevligt.
I dessa regler finns alla nivåer av kvalitéer av lyckande, fem inalles.
Dock om man kollar på regler för utmaningar, sidan 57 i beta 3, så kan inte tre färdigheter ge resultatet "låg kvalitet".
Vilket är synd, då jag gillar "måndagsex"-resultatet.
Hur går tankarna här? In med en extra färdighet för att täcka upp hela skalan?
Bastich;n347944 said:Själv är jag inne på om man skalar ner det och tar bort överlägsen kvalitet, och med husregel att exceptionellt slag räknas som två så kan man få överlägsen kvalitet om de andra slagen är lyckade.
Bra/dåligt?
Bastich;n347944 said:Tackar för svar får jag säga först, mycket uppskattat!
Sen vidare till ytterligare en fråga gällande utmaningar.
På sidan 27 i beta 2 finns goa regler för gift och droger, mycket trevligt.
I dessa regler finns alla nivåer av kvalitéer av lyckande, fem inalles.
Dock om man kollar på regler för utmaningar, sidan 57 i beta 3, så kan inte tre färdigheter ge resultatet "låg kvalitet".
Vilket är synd, då jag gillar "måndagsex"-resultatet.
Hur går tankarna här? In med en extra färdighet för att täcka upp hela skalan?
Själv är jag inne på om man skalar ner det och tar bort överlägsen kvalitet, och med husregel att exceptionellt slag räknas som två så kan man få överlägsen kvalitet om de andra slagen är lyckade.
Bra/dåligt?