Jag spelleder en kampanj i SF-miljö (se http://www.uscm.tk för mer info). Nånting som jag har haft problem med är att komma på regler för automateld som är både enkla, snabba och någotsånär realistiska. Någon som har ett bra förslag eller kan tipsa om var man kan hitta inspiration för att lösa det här lilla problemet?
De regler som finns baserar sig på T100 med %-värden för färdigheter, men om någon här kan tipsa om bra automateldsregler spelar det inte så stor roll om det är ett annat system eftersom det säkert går att konvertera med lite god vilja.
Det svåra är att avgöra hur många kulor som träffar om man skjuter en salva på t.ex. 20 skott och få det så flexibelt att man både kan missa med alla kulor och träffa med rätt många (om man t.ex. skjuter på ett stort mål). En kula kan ofta räcka för att döda i den här kampanjen, så att ge några kp i skada per träff fungerar inte så bra.
Om någon har ett eget eller kan tipsa om något annat regelsystem där automateld funkar bra skulle jag gärna snegla lite på det för att få inspiration till mitt eget.
De regler som finns baserar sig på T100 med %-värden för färdigheter, men om någon här kan tipsa om bra automateldsregler spelar det inte så stor roll om det är ett annat system eftersom det säkert går att konvertera med lite god vilja.
Det svåra är att avgöra hur många kulor som träffar om man skjuter en salva på t.ex. 20 skott och få det så flexibelt att man både kan missa med alla kulor och träffa med rätt många (om man t.ex. skjuter på ett stort mål). En kula kan ofta räcka för att döda i den här kampanjen, så att ge några kp i skada per träff fungerar inte så bra.
Om någon har ett eget eller kan tipsa om något annat regelsystem där automateld funkar bra skulle jag gärna snegla lite på det för att få inspiration till mitt eget.