regelslaktaren
Hero
Hej igen, har varit borta ett tag, ni får förlåta mig...
Satt o funderade på en regel om bryt, för vi är inte helt nöjda med den som är.
Förslaget blev (det är fortfarande på tankestadiet detta, helt oprövat) på detta viset: alla vapen får ett värde i kvalitet, som visar hur välgjort vapnet är, och hur mycket stryk det kan tänkas tåla (man behåller också brytvärdet).
När ett vapen ska gå ner i bryt så slår man ob2T6 mot kvaliten, som jag tänkt mig ska ligga mellan 5-9 för de flesta saker, slår man över kvaliteten går vapnet ner i bryt som vanligt, annars händer ingenting. Slår man kvaliteten gånger 2 så förlorar man dubbelt så mycket bryt som man skulle ha gjort. Fummlas kvalitetsslaget så går kvaliteten ner med 1.
Extraregler till detta...om antalet obtärningar som slogs i skada var högre än bryt så blir kvalitetsslaget en tärning svårare...
Har funderat på lite fler saker...men det kan vara för nu.
De flesta saker man har ska ligga på 6 har jag tänkt mig.
"det är roligt att slå tärningar"
Satt o funderade på en regel om bryt, för vi är inte helt nöjda med den som är.
Förslaget blev (det är fortfarande på tankestadiet detta, helt oprövat) på detta viset: alla vapen får ett värde i kvalitet, som visar hur välgjort vapnet är, och hur mycket stryk det kan tänkas tåla (man behåller också brytvärdet).
När ett vapen ska gå ner i bryt så slår man ob2T6 mot kvaliten, som jag tänkt mig ska ligga mellan 5-9 för de flesta saker, slår man över kvaliteten går vapnet ner i bryt som vanligt, annars händer ingenting. Slår man kvaliteten gånger 2 så förlorar man dubbelt så mycket bryt som man skulle ha gjort. Fummlas kvalitetsslaget så går kvaliteten ner med 1.
Extraregler till detta...om antalet obtärningar som slogs i skada var högre än bryt så blir kvalitetsslaget en tärning svårare...
Har funderat på lite fler saker...men det kan vara för nu.
De flesta saker man har ska ligga på 6 har jag tänkt mig.
"det är roligt att slå tärningar"