DragonLord
Warrior
SEP(StridsErfarenhetsPoäng)
Dessa poäng har tre användningsområden:
1. Minska skadan av en träff(rollpersonen reducerar skadan genom en snygg undvikning eller genom att stålsätta sig, eller om man spelar magiker genom en spontant lagd skyddsformel).
2. Vinna initiativet.
3. Öka skadan på en träff.
Att minska skadan av en träff:
Fungerar som du föreslog. Varje spenderad SEP minskar skadan med 1T6. Max 3 poäng får spenderas.
Att vinna intiativ:
Varje spenderad poäng ger 3 på initiativ. Ännu en gång får man max 3 poäng spenderas.
Att Öka sin skada:
Varje spenderad poäng ger 2 på skadan. Spenderas efter man träffat. Varje bonus på 4 blir istället 1T6(spenderar man t.ex 3 SEP blir bonusen 1T6 2). Här får max 5 poäng spenderas.
Jag funderar på lite andra användningsområden också men de är inte klara än...
SEP per dag/YN
Krigare/Riddare: 2T4/2T4 per YN
Trollkarl/Svärdsmagiker: 1T3/2T3 per YN
Präst/Helig Krigare: 2T2/2T4 per YN
Tjuv: 2T2 per YN
Jägare: 2T3 per YN
Hantverkare: 2T2 per YN
Handelsresande: 2T2 per YN
Lärd: 1T3 per YN
Underhållare: 2T2 per YN
Efter varje sovperiod på minst 8 timmar är man tillbaka på sitt fulla antal SEP.
Jag funderar på att ändra mängden SEP per YN...
Vi få se när jag har testat dem. Jag skulle vilja tacka Vildhand för idén. Säg gärna vad ni tycker!
DragonLord/images/icons/dragon.gif
Dessa poäng har tre användningsområden:
1. Minska skadan av en träff(rollpersonen reducerar skadan genom en snygg undvikning eller genom att stålsätta sig, eller om man spelar magiker genom en spontant lagd skyddsformel).
2. Vinna initiativet.
3. Öka skadan på en träff.
Att minska skadan av en träff:
Fungerar som du föreslog. Varje spenderad SEP minskar skadan med 1T6. Max 3 poäng får spenderas.
Att vinna intiativ:
Varje spenderad poäng ger 3 på initiativ. Ännu en gång får man max 3 poäng spenderas.
Att Öka sin skada:
Varje spenderad poäng ger 2 på skadan. Spenderas efter man träffat. Varje bonus på 4 blir istället 1T6(spenderar man t.ex 3 SEP blir bonusen 1T6 2). Här får max 5 poäng spenderas.
Jag funderar på lite andra användningsområden också men de är inte klara än...
SEP per dag/YN
Krigare/Riddare: 2T4/2T4 per YN
Trollkarl/Svärdsmagiker: 1T3/2T3 per YN
Präst/Helig Krigare: 2T2/2T4 per YN
Tjuv: 2T2 per YN
Jägare: 2T3 per YN
Hantverkare: 2T2 per YN
Handelsresande: 2T2 per YN
Lärd: 1T3 per YN
Underhållare: 2T2 per YN
Efter varje sovperiod på minst 8 timmar är man tillbaka på sitt fulla antal SEP.
Jag funderar på att ändra mängden SEP per YN...
Vi få se när jag har testat dem. Jag skulle vilja tacka Vildhand för idén. Säg gärna vad ni tycker!
DragonLord/images/icons/dragon.gif