Trots den skoningslösa kritik den förra husregeln jag postade med denna användare fick så gör jag ett nytt försök. Det finns ju en liten chans att någon gillar den, men förhoppningsvis blir den konstruktivt dissad så att den kan förbättras... så here we go:
Jag har alltid saknat långsiktiga effekter av skador - bortsett från brutna ben - i Eon, och därför föreslås följande: För varje träff man tar slås Ob1T6 + extraskador antal tärningar mot styrka för att avgöra om man får permanenta men av en skada. Huggskador gör detta slag en nivå svårare. Om slaget misslyckas kommer man i all framtid få +Ob1T6 i svårighet på alla rörlighetsbaserade handlingar som involverar den aktuella kroppsdelen. Ett fummel leder skoningslöst nog till att kroppsdelen blir mer eller mindre invalidiserad för resten av livet och tyngre fysisk aktivitet med den blir omöjlig - amputation är att föredra. Ett lyckat eller perfekt slag innebär inte så mycket alls...
Argumentet mot att denna regel gör ett redan långsamt moment ännu långsammare är att man inte slår dessa slag förrän efter stridens slut. Kalla det adrenalin-rush.
All kritik välkomnas. Speciellt om ni hatar den =)
Förresten, en liten annan grej som jag hade tänkt införa som egentligen inte har så mycket med det hela att göra men ändå kan vara värd att nämnas: Om man har brutit ett ben någonstans så blir det permanent Ob1T6 lättare att bryta samma ben i framtiden.
Jag har alltid saknat långsiktiga effekter av skador - bortsett från brutna ben - i Eon, och därför föreslås följande: För varje träff man tar slås Ob1T6 + extraskador antal tärningar mot styrka för att avgöra om man får permanenta men av en skada. Huggskador gör detta slag en nivå svårare. Om slaget misslyckas kommer man i all framtid få +Ob1T6 i svårighet på alla rörlighetsbaserade handlingar som involverar den aktuella kroppsdelen. Ett fummel leder skoningslöst nog till att kroppsdelen blir mer eller mindre invalidiserad för resten av livet och tyngre fysisk aktivitet med den blir omöjlig - amputation är att föredra. Ett lyckat eller perfekt slag innebär inte så mycket alls...
Argumentet mot att denna regel gör ett redan långsamt moment ännu långsammare är att man inte slår dessa slag förrän efter stridens slut. Kalla det adrenalin-rush.
All kritik välkomnas. Speciellt om ni hatar den =)
Förresten, en liten annan grej som jag hade tänkt införa som egentligen inte har så mycket med det hela att göra men ändå kan vara värd att nämnas: Om man har brutit ett ben någonstans så blir det permanent Ob1T6 lättare att bryta samma ben i framtiden.