King Kromm
Hero
Låg igår innan jag somnade och fundera lite. Lite kring regler och sånt.
jag vet inte hur andvänbara dom e men dom skulle verkligen vara snabba om
man kunde andvända dem.
Vi börjar med stridsvana. Det kan man ha 1 till 10 i. har an 1 har man
kanske sett en krogslagsmål, inte mer el. mindre.
10 är man den gamle veteranen som sett ALLT.
Sen har man de vapen man använder. Varje vapenkombination är en egen
färdighet.olika vapen kombinationer ger olika modifikationer.
Där kan man ha mellan 1 och 10. 1 harr set andra använda vapnet, 10, en
levande legend som hanterar vapnet bättre än någon annan levande varelse.
Man lägger nu ihop stridsvanan och sitt fv i vapen kombinationen.
Det bildaren "combat pool" med mellan 2 och 20 poäng.
Dom påängen skall sedan läggas i två högar, Offensiv och defensiv.
Den defensiva måste minst vara 25% av ens totala "combat pool"
Man tar sin offensiva pool och drar bort fiendens defensiva pool
Sen tar man en träning (t10 ?) och lägger till det värde man innan
fått och läser av på den tabell som inte finns än.
Där kan man få resultat som att:
Fienden får inte en skråma.
Fienden får en och annan skråma
Du skadar din fiende lite
Du skadar din fiende mycket
Du skadar din fiende svårt
du drper din fiende.
Sedan gör du samma sak med "fienden" för att se vad som händer rpn.
jag vet inte hur andvänbara dom e men dom skulle verkligen vara snabba om
man kunde andvända dem.
Vi börjar med stridsvana. Det kan man ha 1 till 10 i. har an 1 har man
kanske sett en krogslagsmål, inte mer el. mindre.
10 är man den gamle veteranen som sett ALLT.
Sen har man de vapen man använder. Varje vapenkombination är en egen
färdighet.olika vapen kombinationer ger olika modifikationer.
Där kan man ha mellan 1 och 10. 1 harr set andra använda vapnet, 10, en
levande legend som hanterar vapnet bättre än någon annan levande varelse.
Man lägger nu ihop stridsvanan och sitt fv i vapen kombinationen.
Det bildaren "combat pool" med mellan 2 och 20 poäng.
Dom påängen skall sedan läggas i två högar, Offensiv och defensiv.
Den defensiva måste minst vara 25% av ens totala "combat pool"
Man tar sin offensiva pool och drar bort fiendens defensiva pool
Sen tar man en träning (t10 ?) och lägger till det värde man innan
fått och läser av på den tabell som inte finns än.
Där kan man få resultat som att:
Fienden får inte en skråma.
Fienden får en och annan skråma
Du skadar din fiende lite
Du skadar din fiende mycket
Du skadar din fiende svårt
du drper din fiende.
Sedan gör du samma sak med "fienden" för att se vad som händer rpn.