Nekromanti REIGN!

Storuggla

Champion
För fem minuter sedan ringde det på dörren. Där stog två(!) budkillar som ville att jag skulle skriva på deras papper. Jag skrev på, och erhöll en låda. I lådan... Reign, Solis hardcover.

Det finns! I mina händer! Och ja som måste gå och jobba! Argh!

Storuggla, hosthostojvadsjukjagblevheltplötsligt

Storuggla

Champion
REIGN - fanservice

Well, en snabb genombläddring på jobbet vid änstationer och under lunchen säger mig inte så mycket (det är en tjock bok), förutom att den är ganska snygg, skriven i den stilen som vissa verkligen inte gillar - en ganska konversionsliknande stil.
Och här är den värsta publikfriande bilden, mitt i bestiariet:

Apor nämns ganska ofta, och bland ägodelar kan man ha en orangutang som skyddar en från överfall.
Settingen är beskriven i grova drag, med de största rikerna som får ett kapitel var med ganska generella beskrivningar (mycket om deras matvanor och klädsel dock), med enordentlig fotnot om att det finns gott om områden för rollpersonerna att rocka runt i utan att behöva bry sig om settingen, egentligen.
Kartorna är ganska vaga och har underliga noteringar lite här och var, som "Tala med grodorna (men lyssna inte på vad de säger!)" och "Ta med rep".

Storuggla, blatant fanservice!

Storuggla

Champion
Re: REIGN - fanservice

REIGn är Greg Stolzes ORE (One Roll Engine)-fantasy. Förvisso finns det svarta preussarsamurajer, men det utspelar sig i en helskum fantasyvärld. Här finns hemsidan, som har en bra FAQ där frågor om settingen besvaras.
Grundhypen kring REIGN har väl varit mest för att det är Greg Stolze som skrivit det (snubben skrev Usagi Yojimbo the RPg - den bra utgåvan, Unknown Armies, GODLIKE, Nemesis, och kasse annat bra) och han höll på ett bra tag. Han har menat att Reign ska kunna hantera saker som att styra länder, handelshus och tempel snabbt och enkelt. Och... det verkar det. Nu är man inte en psykotisk grottröjare bara, nu är man en psykotisk grottröjare med ett land! :gremwink:

Storuggla, läs faqen, den är bättre än mig

Dimfrost

Special Circumstances

Jag vill veta mer om hur hela den här landstyrargrejen fungerar, men jag antar att jag kan vänta på en recension på rpg.net.

Apor som skyddar mot överfall är äg, för övrigt. :gremlaugh:

/Dimfrost :H

thark

Hero

Apor nämns ganska ofta, och bland ägodelar kan man ha en orangutang som skyddar en från överfall.

SOLD!

(Förutom då bagatellen att jag redan beställt det... Mummelmummel segisar på lulu mummelmummel...)

Johan K

Gammal & dryg
Vad är REIGN ?

Schysst framsidan...
Vad är Reigen för ett spel ?

Storuggla

Champion
Re: Vad är REIGN ?

Vad Reign är för spel? Tja, ifall inte länken till hemsidan hjälpte så vet jag inte vad som skulle göra det. Ett fantasyspel med som siktar på att man lirar kungar, adelsmän, handelsmagnater och överstepräster mer än de kringstrykande drullputtarna man vanligtvis spelar. Okej, inte såvärst riktat, men man har verktyg att spela dem.

Storuggla, looting and poking

Johan K

Gammal & dryg
Re: Vad är REIGN ?

Tackar för länken.
Titade omkring lite på sidan & blev iaf lite mer klokare på det här spelet.Verkar faktsitk roktigt skoj att kunna speal de stora killarna, istället för att vara den alldaglige äventyraren. Känns som ett kul koncept.
Vore kul om du kude skriva en recension om spelet vid tillfälle.