Nu har jag fått hem boken och kollat igenom den. Jag är väldigt kluven till den. Det fanns en planetgenerator i den som är helt okej och en uppdragsgenerator som jag faktiskt tycker var riktigt bra. Teknologidelar och historia har jag inte läst så noga, men de känns lite menlösa.Ram;n267553 said:Något som jag inte spelat själv men funderat på att köpa är Coriolis - Horisontens hemligheter. Det skall innehålla:
Utökade regler för rymdresor och oväntade möten
Snabba handelsregler för blivande frihandlare
Skulle kanske kunna vara något?
Edit: Om du väntar någon vecka så kan du få en recension, 188 pix på webhallen slog jag till på.
Men det som gör mig rejält irriterad är att sale pitchen ”Snabba handelsregler för blivande frihandlare” visade sig vara... inte. Det var bortplockat ut baksidestexten på boken och fanns bara med som ett kapitel i scenariogeneratorn. Några regler har jag inte sett till. Så buyer beware, skitsnacksvarning för "baksidetexten" som florerar på diverse siter som säljer den.
Men allt som allt kan jag ändå rekommendera den. Scenariogeneratorn känns solid och att rulla fram planeter verkar helt ok även om man måste strippa bort det coriolis-specifika om man inte vill använda det systemet. För mig med tids- och inspirations-torka så var den bra.