Vimes said:
Egentligen helt orelaterat till den smak du presenterade i huvudinlägget, men: Carnivale
Word.
Dess enda problem är att den var alldeles för clever för TV-tittarpubliken. Folk hängde inte med och fattade inte vad som hände. Så den lades ner efter två säsonger.
Det är lite det som är nackdelen med TV-seriemediet: Det uppmanar till serier utan djupare tanke och framför allt någon ordentlig kontinuitet. Visst har det blivit bättre på senare år med bl.a Lost etc, men överlag produceras mest serier vars avsnitt ska kunna ses fristående. Och det leder till sämre berättelser.
Det är sånt som får mig att hoppas att mediebolagen någon gång hoppar på tåget in i 2000-talet och ser till att, i första ledet, nåt i stil med Hulu finns tillgängligt internationellt.
Ge mig möjligheten att betala upp till en tusing i månaden för något i stil med TV-torrents fast legalt, så gör jag det. Reklam- och DRM-fria tv-serieavsnitt med softsubs och i HD-format, som jag kan ladda hem och bränna ut för förvaring. Fett värt. man kan skala tjänsten också; billigaste blir nåt i stil med Voddler eller Hulu; reklam och bara streaming. Sedan reklamfri streaming, eller reklamfylld nerladdning... Världens affärsidé. Synd att man måste ha de Stora amerikanska tv-bolagen bakom sig för att ro en sån sak i land; man fixar det inte om man inte har alla de "stora" serierna.
Jag har inte låtit TV-tablån styra mitt liv på flera år, och det är uppfriskande. Jag slipper missa avsnitt, jag kan se dem när jag känner för det. Är jag bortrest finns de där när jag kommer hem.
(Jag talar givetvis om köpta DVD-boxar)