Jag har aldrig sett på så mycket tv-serier som efter jag slutade titta på tv...
Det är ju helt omöjligt att försöka följa en serie på tv. Speciellt om det är någon sorts övergripande story, vilket det är i dom flesta bra serier.
Att behöva passa en bestämd tid, och när man äntligen lyckats lära sig sig den så ändras den. Till helt ny tid och dag. Sen tas det uppehåll för allt möjligt skit och sen är man helt körd att kunna följa med. Allt påhitt med reklamavbrott, speciellt på svensk tv där dom inte ens passar in det i befintliga slots som är anpassade för att inte bryta berättelseflödet. Och all jävla skit med grafik som snurrar och hoppar och studsar över hela bilden med reklam för paradise brother paris hilton hotel eller vad det nu kan vara. Det förstör upplevelsen rätt rejält.
Och för att hålla mig till ämnet, här kommer några bra serier:
Rapport till himlen, Coupling, Dead Like Me, Dexter, Weeds, House, Jekyll, The Sarah Silverman Program, It's Always Sunny In Philadelphia, Veronica Mars, South Park, Lost, How I Met Your Mother, Battlestar Galactica, Eureka, Entourage, The IT Crowd, Freaks and Geeks, Two Pints of Lager and a Packet of Crisps, Damages