Rekommendera mig ett rollspel som är metal

Precis som rubriken lyder så vill jag att ni rekommenderar mig det mest metal kickass rollspel ni känner till.
Jag äger Mörk Borg redan, det är metal.
Finns det fler rollspel som är metal? Och ja, jag menar fuckin heavy metal!! :D
Jag vill gärna ha svärd, blod och svartkonst som ingredienser i detta, men bara shoot!

Ultraviolet Grassland är 70s metal/rock. Nya ARC från Exalted Funeral säger sig vara Doom.
Var just efter att ha läst lite om Ultraviolet Grassland som jag skrev min post faktiskt!=)
Det verkar dock inte så brutalt utan mer psychadeliskt och flummigt. Är det bra? Finns det någon vettig rescension av det som ger en bra bild av hur spelet?

Mogger

Hipsteranka
Var just efter att ha läst lite om Ultraviolet Grassland som jag skrev min post faktiskt!=)
Det verkar dock inte så brutalt utan mer psychadeliskt och flummigt. Är det bra? Finns det någon vettig rescension av det som ger en bra bild av hur spelet?
Jag har bara läst den första PDF:en men tyckte det var fräckt. Ja, det är ju 70s rock/metal så inte alls lika elakt som MB. Men det verkar ha fått fint omdöme. Hittade dock inget vettigt sätt att köpa det på

Jag har bara läst den första PDF:en men tyckte det var fräckt. Ja, det är ju 70s rock/metal så inte alls lika elakt som MB. Men det verkar ha fått fint omdöme. Hittade dock inget vettigt sätt att köpa det på
Är ute efter något brutalt.
Verkar gå att köpa från USA, men det är ju som sagt inte vettigt. Snygg bok. Kan nog bli ett köp faktiskt.
Verkar flummigt. Gillar att det är fyllt med citat från band som han inspirerats av.

God45

#PrayersForBahakan
För att citera J. R. R. Tolkien från hans Epic Rap Battle of History:

”And I'm more rock 'n' roll than you've ever been!
Don't believe me? Ask Led Zeppelin!”

Så The One Ring!

För att citera J. R. R. Tolkien från hans Epic Rap Battle of History:

”And I'm more rock 'n' roll than you've ever been!
Don't believe me? Ask Led Zeppelin!”

Så The One Ring!
Jag äger såklart redan TOR, hur kan det ha undgått dig? ;)

God45

#PrayersForBahakan
Jag äger såklart redan TOR, hur kan det ha undgått dig? ;)
Ah! Då får jag rekommendera: Cinderheim: The Land Under the Demon Sun

Under the demon sun lies a desert wasteland of desolate barrens where seven warlords rule seven oases of savage beauty. Amid the dunes, brutal scavengers battle for survival against desperate raiders and monsters born of demonic corruption. This is Cinderheim, a blasted hellscape of barbarism, sandstorms, and unrelenting heat.

In Cinderheim, freedom beckons to those strong enough to fight for it.

Det är metal versionen av versionen av det redan metal Dark Sun.

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Vad gör det här spelat så metal? Namnet är metal, men är det något mer? Tyska kan eventuellt gå ok.
Du spelar i första hand inte inte muskelbarbaren som svingar yxan, utan den faktiska yxan som utövar svartkonst och törstar efter sex och blod. Till exempel. Kan ju vara ett spjut eller svärd eller nåt också.

Har för mig wilper skrivit mer om det här på forumet nån gång i tiden.

Du spelar i första hand inte inte muskelbarbaren som svingar yxan, utan den faktiska yxan som utövar svartkonst och törstar efter sex och blod. Till exempel. Kan ju vara ett spjut eller svärd eller nåt också.

Har för mig wilper skrivit mer om det här på forumet nån gång i tiden.
Låter ju hur coolt som helst! Ska jag ta mig en titt på.