Nekromanti Rekommenderad startnivå på RP i Väktarens vrede?

Lasse

Veteran
Vilken är den rekommenderade startnivån för RP i Väktarens vrede? Hur många erfarenhetspoäng bör de ha förvärvat innan äventyret (och påföljande äventyr) börjar?

Bifur

Veteran
50 EP, inte mer. Vi startade på 80 eftersom planen var att gå på Väktaren vrede ganska omgående. Det var för mycket, två RP som gått in hårt för strid är redan på en sådan nivå att det mesta motstånd är för lätt, i varje fall med de skrivna skadereglerna. Rekommenderar också att du är förhållandevis restriktiv med takten på nya EP. 5 för de kortare scenariona och 10-15 för de längre.

Järven

Veteran
I kampanjboken så rekommenderar de att varje rollperson börjar med 50 erfarenheter som används för att göra RP bättre på strid. Vi hade ca.30 erfarenheter per RP efter att ha spelat igenom kopparkronan. Men jag gav spelarna 20 i bonus för att komma upp till den rekomenderade nivån, vilket jag nu i efterhand känner var vädligt lämpligt. Mina spelare har haft ganska svårt att hantera mycket av motståndet, i väktarens vrede. Men å andra sidan har de också många problemlösar-färdigheter.

Lasse

Veteran
Räknar ni in de 50 erf man får att fördela från början då?

Järven

Veteran
Lasse;n221686 said:
Räknar ni in de 50 erf man får att fördela från början då?

Nope. 50 start exp. + 50 exp. erhållna genom spel eller bonus för att komma upp till lämplig nivå. :)