Flera tips!
För tidsramen du anger skulle jag absolut rekommendera följande äventyr:
Destiny of Kings - Klassiskt äventyr där kungen blir dödad under jakt och prinsen är försvunnen. Kungens bror tar över makten tillfälligt och PCs måste hitta prinsen innan en tidsfrist går ut - då kungens bror blir permanent tillsatt. Spännande äventyr med massor av spännande inslag. En hyrd lönnmördare är ute efter PCs också. Coola scener med bl.a. en magisk källa som kan höja grundegenskaperna för goda PCs. Blandat med scener på hästrygg över stora slättland och grottkryp och scener i mäktiga slott. Äventyret är från AD&D, men kan lätt konverteras. Low fantasy, men passar in i vilken som helst av de etablerade spelvärldarna. Jag körde den i Forgotten Realms.
The Sunless Citadel - Introduktionsäventyret till 3.5 som är riktigt välskrivet. Perfekt för 1st level PCs. Utanför en liten by händer konstiga saker på nätterna. PCs spårar ondskans monster och hittar en stor spricka i marken som bildar en underjordisk ravin. Väl nere hittar PCs en bas för onda varelser med planer på att erövra ovanjorden. Klassiskt dungeon-crawl, med cool slutstrid mot animerade träd, en galen Druid, och en riddare med featen "sunder" som kommer kosta gruppen dyrt vad gäller vapen...
The Vault of Larin Kerr - Ett lite längre äventyr, eller egentligen en minikampanj med flera små äventyr. Men är helt enkelt så himla bra att jag måste rekommendera det! Gå in på
www.necromancergames.com och läs mer! Beskriver en hel dal med massor av byar, intressanta NPCs och nedgångar till The Underdark. PCs får bland annat möta Fire Giants, drakar och massor av kul filurer. I slutet väntar Larin Vaults skattkamamre fylld med magiska skatter. PCs måste hitta 3 olika nycklar för att kunna öppna upp valvet till skattkammaren. En nyckel hänger runt halsen på värdshusvärdens hustru, en ligger någonstans i The Underdark hos en stam med Ogres, och den tredje minns jag inte... Tyvärr är inte Larin Karr själv så förtjust i att PCs gör intrång....
Jag kan också rekommendera följande: Return to the Keep on the Borderlands, White Plume Mountain, Sword of the Dales (triologi).
Man kan också ladda ner äventyr från bl.a. svgmaes.com och drivethroughrpg.com
Lycka till!