Nekromanti Rekrytering av Moderatorer!

EchonCique

Hero
Hejsan gott folk!

Som ni vet har vi en hel drös med forum här. Som ni kan se har alla forum (nästan) också vad som kallas moderatorer, användare med speciella rättigheter som har att se till att inläggen som skrivs följer reglerna.

Det behövs lite mer moderatorer för att avlasta mig då jag är ensam moderator på för många forum. Det kan också behövas vissa tillskott på några av de mest populära forumen.

Vad är det då för krav som ställs?

Det första är att man skall kunna följa reglerna själv i sina poster. Sedan skall man agera neutralt och objektivt i den mån man kan, även om det är ens bästa vän som har begått regelbrott. Utöver detta skall man också rapportera till mig och alla andra moderatorer vad man har gjort och varför. Mer om procedurer och arbetssätt kommer om man blir antagen som moderator.

Vad får man ut av det?

Man får vara med och diskutera regler och tillämpning av dessa för våra forum. Man får en ny häftig färg för sin användare. Sedan tar det tyvärr slut där vilket innebär att det är mer slit än glidarsysselsättning. Man får ett varmt tack emellenåt som förhoppningsvis hjälper till när det känns motigt.

Skriv helt enkelt ett PM till mig om ni har lust att ta klivet ut ur skuggorna och önskar bli moderator här på forumet så får vi se vad som händer!

Ackerfors

Alas, your rapids!
"Vad får man ut av det?"

Man kan dessutom få en alldeles bedårande användarnamn@rollspel.nu-adress och en valfri titel.

*funderar på att anmäla mig så han får häftig titel och fin färg* :gremwink:

walium

Ganska töntig, faktiskt
Inte speciellt mycket

Men det beror lite på vilka forum som du är satta att moderera. Är de aktiva så kräver de lite mer tid men även deras natur och inriktning påverkar. OT-forumet kan till exempel tidvis formligen explodera av aktivitet som man bör hålla ett öga på. Men på det hela taget är wrnu ett väldigt lugnt ställe och inte särskilt svårmodererat.

Storuggla

Champion
Re: Inte speciellt mycket

"Men på det hela taget är wrnu ett väldigt lugnt ställe och inte särskilt svårmodererat."

Längre. :gremwink:

Storuggla, wink wink nudge nudge

Johan K

Gammal & dryg
När har du/ni tänkt att utse dessa moderatorer ?
Elelr kommer det att ske löande, allteftersom ni tycker att en vettig användare anmler sitt intrese ?

EchonCique

Hero
Processen

Är ett härligt verk. Men det berörs inte här.

Jag och mina medmoderatorer konfererar om de som skickat in intresseanmälningar och sedan kommer de som blir utnämnda moderatorer att veta om det helt enkelt :gremsmile:.

Så ta det lite lugnt och håll i skägget, så kommer du snart få veta hur det gick :gremsmile:.

Johan K

Gammal & dryg
Re: Processen

Så ta det lite lugnt och håll i skägget, så kommer du snart få veta hur det gick
Ahaa, att ta det lungt är nått jag är bra på ! Så jag lyder tippset ditt ! :gremwink:
Dock är jag obotligt nyfiken, så jag kunde inte låta bli att fråga.. :gremtongue:

/ Johan K, som sedan tassar iväg & sätter på sig mystofflorna & softar loss !

EchonCique

Hero
Det är nu färdigt!

Innan jag utnämner de nya moderatorerna, så skall jag passa på att tacka alla som skickade in ansökningar till mig. Nu vet jag och de övriga i redaktionen att om vi skulle få akut brist på moderatorer/medhjälpare så finns det gott om villiga medlemmar här. Det är roligt och glädjande på en och samma gång :gremsmile:

När dessa nya moderatorer förstått sitt uppdrag och gått igenom föreskrifterna som finns för uppdraget kommer de placeras ut på sina nya forum.

:tekopp: för medlemmarna på Rollspel.nu!