Nekromanti Rekrytering, IRC och stängt forum

Ymir

Liten kantbaron
Men, det har ju funnits en inofficiell forum-irckanal i all evighet, längre än forumet t.o.m. :gremsmirk: Ibland känns det som om typ halva forumet hänger på #rpgonline. Och inte har någon någonsin beklagat sig över det?

- Ymir, påpekar

Johan K

Gammal & dryg
Ingen fara på taket !

Fullt så illa är det inte, har mycket svårt att tänka mig att de här 2 medierna skulle konkurera ut varandra. Det är snarare tvärtom tycker jag, att det blir klart mycket mer trevligare att kunna snacka med forumiter även på irc:n & även kunna snacka med dem här.
Känns som man lär känna de som hänger här lite bättre när man även kan snacka med wrnu:arna är & på irc..

/ Johan K, som är sådär lagom trött... :gremsuck:

EchonCique

Hero
Resten av sajten då?

Det som du och många glömmer bort är att det finns en hel massa till på den här webbplatsen ifråga än just ett forum.

Sen om du inte tycker om IRC i allmänhet, behöver du ju inte koppla upp dig mot en kanal där. Enkelt.

Big Marco

Läskig
De studier som finns gällande communities, speciellt mindre sådana som WRNU är, samt min egen yrkeserfarenhet, säger att IRC och Webb kompletterar varandra, snarare än konkurrerar. IRC blir mer av småsnack och Webb blir mer av diskussion. IRC är "instant gratification" medan Webb är mer eftertänksamt.

Så i mina ögon är det ingen fara whatsoever att ha både igång parallellt.

Johan K

Gammal & dryg
Nyfiken i en strut ! =)

Nu kan jag inte hålal mig längre... :gremgrin:
Hur går det med er rekrytering här på wrnu ?? Har det blivit det gensvar som ni tänkt er ?

/ Johan K , som är nyfiken som få... :gremtongue:

Ackerfors

Alas, your rapids!
Tja...

För det första kommer det dröja ett tag innan i offentliggör något. Dels vill vi ge fler en chans att se det och söka och dels är mycket just nu.
Gensvaret har faktiskt inte varit så stort som jag hade trott. Visst det har kommit in en del, men jag trodde det var fler som skulle söka. Jag lovar, det är attraktivt att jobba i redaktionen. :gremwink:

Johan K

Gammal & dryg
Mmmkay !

Ok, tackar för svaret !!
Hoppas iaf att det kommer in mer gensvar & att snyggar till sig & blir lite mindre att göra !

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Re: Tja...

Gensvaret har faktiskt inte varit så stort som jag hade trott. Visst det har kommit in en del, men jag trodde det var fler som skulle söka. Jag lovar, det är attraktivt att jobba i redaktionen.
Skulle fyllt samtliga kanaler med ansökningsbnlanketter om jag faktiskt hade haft en uppkoppling och en fungerande dator hemma... Dator köps visserligen i slutet av veckan, men det där med nätuppkopplingen är en annan femma. Alla sådana här erbjudanden om makt, makt och åter makt kommer alltid vid fel tillfällen :gremwink:

:gremtongue:

Gastono

Hero
Vad krävs?

Vad behöver man kunne för att överhuvud taget bry sig om att göra sig besväret att ansöka? (förrutom massa fritid :gremlaugh:)

Ackerfors

Alas, your rapids!
Re: Vad krävs?

Massa fritid och vilja är en bra börja. Självständighet och nytänkande är väldigt bra.
Beroende på vilken del man får ansvar för är det lite olika saker. Kodande är alltid bra, grafikpyssel, sälja, beordra folk och bli hörsammad, ha guldbyxor, tja, det finns en del. :gremsmile:

Gastono

Hero
Re: Vad krävs?

Wow, jag trodde att man var tvungen att kunna massa galna script och sånt. Kan inte än men jag läser webdesign och kommer läsa ett antal poäng av den varan så jag kanske kommer kunna det i framtiden (vare sig det behövs eller ej). Skall överväga om jag anser det skulle vara intressant och möjligt att skicka in en ansökan!