Nekromanti Rekrytering

G

Guest

Guest
Kommentarer till artikeln Rekrytering
Andon suckade när det sista av barnen lämnade tillbaka det svarta marmorklotet till honom och lämnade rummet med hängande huvud. Inte heller i denna by hade det funnits någon med gåvan. Och med största sannolikhet skulle det inte finnas någon i nästa by eller den därefter. Han reste sig från pallen där han suttit och plockade ner sakerna på bordet i sin väska. Även om det inte var någon som sagt att han blev straffad för sitt misstag i laboratoriet så kunde han inte se någon annan förklaring til... (5158 fler tecken)

Gå till artikeln

Saxifrage

Hero
Midichlorians

Trivsam novell. Jag får lite vibbar av Qui-gon och den unge Anakin i första Star Wars-filmen. Har det möjligen inspirerat?

Zadrith

Hero
Det är alltid svårt att avgöra vard man blivit inspirerad men Qui-gon och Anakin var ingen inspirationskälla jag var medveten om. Novellen utspelar i sig i världen Kayra och grunden för inspirationen är idén att det finns någon form av samband mellan ljust och dess färger och de magiska fälten som binder samman världen.

Jag har skrivit ett par små noveller till så det är inte alls omöjligt att det dyker upp något mer här snart.