Berserk
Warrior
Jag har alltid tyckt om att blanda in rekvisita av olika slag i de rollspel jag har varit ledare för. I mitt absolut första äventyr fann RP:na tre kistor i ett torn, vilka var livsviktiga att öppna, och vilka var lika låsta. Låsen gick dock upp med en liten stunds funderande, vilket symboliserades av en liten "knep och knåp-leksak" som bestämdes genom ett intelligensslag. (Hade fyra st. av olika svårighet.) Dessa fick så spelarna leka med en stund, och alla hade riktigt kul. I mitt senaste äventyr hade jag en kassettinspelning av ett ljud som spelarna hörde bland bergen. De blev ganska förbryllade.
Varför berättar jag då detta? Jo, jag vill veta om någon har annan erfarenheter av liknande saker de utsatt sina spelare för som de har lust att dela med sig av? Personligen tycker jag det är kul att emellanåt lite aktivera spelarna med konkreta föremål och dylikt. Dessutom får det med spelare som annars inte är så delaktiga.
Ps. Spelare från min grupp kan låta bli att läsa svaren till detta inlägg! Ds. : )
/Berserk
"The path of least resistance will seldom lead you beyond your doorstep."
Varför berättar jag då detta? Jo, jag vill veta om någon har annan erfarenheter av liknande saker de utsatt sina spelare för som de har lust att dela med sig av? Personligen tycker jag det är kul att emellanåt lite aktivera spelarna med konkreta föremål och dylikt. Dessutom får det med spelare som annars inte är så delaktiga.
Ps. Spelare från min grupp kan låta bli att läsa svaren till detta inlägg! Ds. : )
/Berserk
"The path of least resistance will seldom lead you beyond your doorstep."