Nekromanti Rekvisita

G

Guest

Guest
Jag är på jakt efter någon bra sid där jag kan få bra kartor och ritningar över hus, fabriker , gator och sånt... Undrade om någon viste någon sådan sida... det är alltid roligare att planera en stöt när man har en karta!!!

Tack i förväg, NLC

ripperdoc

Myrmidon
Till nya NoGo kommer en omfattande länksamling. Rekvisita är en av länkkategorierna, och vi hoppas att vi kan finna sådana sidor. Så, hittar någon en sådan sida, tipsa gärna mig, så får alla tillgång till sidan via NoGo.

/RipperDoc - halvvägs med databassystemet i NoGo

<A HREF="http://www.nogo.nu" target="_new">http://www.nogo.nu</A>

suicidesmurf

Veteran
har inte hittat nåt sånt( inte letat heller)
däremot har jag för mig att det finns en modul till merc2000 med bara en massa kartor över ungefär allt man kan tänka sig i.

nån som äger den som kan säga om den är något att ha?

G

Guest

Guest
gärna.... men det kommer ju inte vara länkar till andra RPG sidor som har ritningar, utan det kommer bli sidor som kanske sysslar med arkitektur och sånt, detta kan ge nogo ett stort problem för dom tycker nog inte om att nån RPG sida utnyttjar deras ritningar... fast kanske dom inte bryr sig :=)

seinet

Swashbuckler
Men om företaget har lagt ut sina ritningar på nätet så finns dom ju där för allmänheten att titta på, och självklart länkar man ju inte direkt till de bilder som ritningarna består utav utan till det "Galleri" (eller vad det nu kan tänkas heta) som företaget har på sin hemsida.

Det är ju nästan det som är det lite fina med internet, att antingen har ingen tillgång till materialet eller också har alla det. Visst finns det vissa områden på nätet som är lösenordsskyddade som en del personer bara kommer åt, men dessa områden är ju ingenting man länkar till.

/Seinet Wintermute - Blivanade Dataingengör (vecka nummer två på utbildninngen börjar i morgon) /images/icons/smile.gif

<font size="3">Klaga INTE på Offensiv! (när det nu släpps)</font>
<font size="1" color="#646464">Vi vill se RipperDoc äta sina kängor.</font>

Zaiber

Veteran
Här är några tips som du kanske kan gå på.

1. Ta kontakt med "Statens verk för en massa material som hålls i stora rum för allmänhetens beskådan". Kommer inte ihåg vad avdelningen heter men de får in en massa böcker, skrifter och liknande. De kanske också har vad du är ute efter. Har dock aldrig provat själv.

2. Har du ett ställe med turistinformation i staden? Jättebra i så fall. De har en fetstor bok med adresser till allt möjligt. Be bara om telefonnummer till ambassader för olika länder. De brukar, oftast, ge ut turistinformation och liknande. Även kartor. Har du tur så är det till och med gratis.

3. Köp någon bok ur LonelyPlanet-serien. Du kan även besöka deras hemsida www.lonelyplanet.com. De är väl mer eller mindre resandes version av bibeln = svaret och sanningen.

Köpte själv deras bok om Japan eftersom jag ska resa dit om något år plus att jag tänkte placera en Neotech 2 kampanj där. I boken hittar jag allt från klädstilar, dryckeskultur till kartor över stadsområden och beskrivningar om de affärer/butiker, muséum, teatrar etc som finns där. 920 sidor med ren information.

Sedan så finns det såklart en bok också för den som vill vandra omkring i de japanska bergen men det är en annan historia.

Första klass reseguider finns också. De innehåller mindre text och information men mer bilder i färg. De har (i alla fall de jag har bläddrad i) "3D-bilder" med genomskärning över vissa områden i länderna så att man får en viss inblick i hur byggnaderna ser ut inuti.

Båda serierna borde väl kunna beställas från närmaste Bokia, eller vad nu bokbutiken i din stad heter.

www.lonelyplanet.com kan dock rekommenderas för den SL som vill ha viss infotext om ett land, tillsammans med kartor, om spelare ska besöka stället eller vistas där en kortare tid. Ska man ha en hel kampanj där så behöver man såklart inte köpa en massa reseböcker men som sagt. Skaffar du lonelyplanets bok över området du ska vara i så kan du verkligen imponera på dina spelare med den otroliga områdeskänndedom och faktakunskap du besitter över området.

Zaiber - Religion är coolt, Gud är coolare.

smaffy

Hero
prova kartverket.se.. eller nått sånnt. dom har massa kartor på allt möjligt =)

[VARNING!! tänk inte! låt någon annan tänka åt er! VARNING!!]