Nekromanti Rekvisita

David

Veteran
Sitter här och försöker förbereda mitt polis"äventyr" lite, och funderar på rekvisita. Har tillgång till en bra lamineringsmaskin genom jobbet, och vill gärna göra lite identitetskort, och körkort, osv, till rollpersonerna, och till personer vars identitetshandlingar de kan tänkas komma över. Finns det någon som vet en bra källa på nätet där man kan se inscannade id-kort, körkort, polisidentitetshandlingar, osv? Skulle kunna sätta mig ner och hitta på rent av, men det är fint med lite inspiration som hjälp på traven..

Samma gäller för polisrapporter, rättsdokument, vitnessredogörelser. Försökt söka lite på google.com, men har inte haft ork att vada igenom allt irrelevant.

Någon annan som gått igenom mödan att göra sådan rekvisita? Blir det lön för mödan, eller är det bortkastad tid?

-David

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Rekvisita är i min erfarenhet jättebra!
Men tänk på att även om rekvisita kommer att ha en effekt så är det mestadels en sublim sådan. Mötets känsla kommer att bli snäppet mer 'äkta', och det märks att SL har engagerat sig. Däremot så säger min erfarenhet detta.

Lägg inte ner för mycket tid på rekvisita, kompromissa aldrig bra story mot tuff rekvisita om du som SL har ont om tid.

Finns det någon som vet en bra källa på nätet där man kan se inscannade id-kort, körkort, polisidentitetshandlingar, osv? Skulle kunna sätta mig ner och hitta på rent av, men det är fint med lite inspiration som hjälp på traven..

Nej, inte vad jag vet.
Ta egna kort, låna föräldrars och titta på dom. Försök förstå dig dom grundläggande detaljerna i ett generiskt ID-kort. Sedan är det bara att improvisera.

Lycka Till.

Ratigan

Veteran
Var försiktig med det för det kan räknas som urkundsföfalskning. kan va bäst att använda utländska eller se till att tydligt framgår att det är en kopia av något slag./images/icons/smile.gif

ZerXes

Veteran
Annars så såga jag ett litet id-kort med på bild i 'gör en rp' avsnittet i n2 boken, kan du kanske använda

Nalle med AK4

Swordsman
Gör såhär: Skanna in ett ID-kort till datorn, Täck över texten i något lämpligt bildbehandlingsprogram, lägg in ett foto på din mormor eller gamla klasskompis i nian eller vem som helst som spelarna inte känner igen, skriv ny text och så har du en lagom tafflig kopia på ett ID-kort. Detta var den enda lösningen jag kunde komma på lite snabbt, men det kan ju faktiskt bli bra.
Nalle