Nekromanti Rekyl

Foggmock

Myrmidon
har för mig at det står bngnstans att tillbehören inte är med i priset. (förutom standard grejjer, typ plastpistoler och fällbara kolvar) men det finns inga prislistor för tillbehör, så egentligen borde de vara med i priset... /images/icons/crazy.gif *förvirrad*

one

Veteran
Hmm, nej, jag har inte heller sett några tillkommande priser på diverse vapentillbehör.
Men minskar inte rekylen med typ 1 när man har på en ljuddämpare, eller är jag ute och cycklar!? Jag har hört det nånstans av något jävla ufo../images/icons/grin.gif

one

seinet

Swashbuckler
Men minskar inte rekylen med typ 1 när man har på en ljuddämpare, eller är jag ute och cycklar!?

Du är nog inte ute och cyklar, men går i andra tankar gör du säkert, antar att du menade rekyldämpare och inte ljuddämpare.
Jag har fått uppfattningen om att det som står som tillbehör är "standard"-tillbehör på vapnen, men i så fall tycker jag det är lite mycket tillbehör.

De flesta tillbehör (lasersikte och sådant) borde ju kunna införskaffas till de flesta vapnen, men det är ju långt ifrån alla vapnen som har lasersikte som tillbehör.
Detta betyder alltså INTE att vapnen som inte har lasersikte som tillbehör i boken inte kan utrustas med ett sådant. Klart som fan man kan slänga på ett sådant sikte på "vad som helst".

/Seinet Wintermute - Tala mer er spelledare och lyssna på vad han/hon säger, det blir alltid bäst.

<font size="3">Klaga INTE på Offensiv!</font>
<font size="1" color="#646464">Vi vill se RipperDoc äta sina kängor.</font>

Big Marco

Läskig
Re: Författaren klargör

Alla tillbehör som står under Tillbehör ingår när man köper vapnet för det priset som står angivet.

Snow

Swashbuckler

Är rekylen beräknad med eller utan tillbehöret?

ZerXes

Veteran

enligt min SL så är rekylen inte räknad med rekyldempare om vapnet har ett sådant. Du får alltså dra bort 1 i rekyl om vapnet har rekyldempare.(detta var seriöst Snow)

one

Veteran
Oj fan, lite vimsig är man ju också.. Ja, såklart jag menade rekyldämpare.. Ojoj, det var ju inte så bra.. /images/icons/grin.gif

one

Ackerfors

Alas, your rapids!
Re:kyl

Coolt om man kommer med en liten pistol som gör hypermycket skada bara för att man har alla tillbehör...

smagu

Veteran

Jag har inte hittat något tillbehör som ökar skadan. Däremot finns det tillbehör som ökar träffchans, räckvidd, minskar rekyl etc. Skadan bedöms så vit jag vet av villken ammo du använder. Så ioch för sig skulle din SL om du är snäll låta dig göra en customisering med ny kaliber och på detta sätt öka skadan.

/Smagu

Lord Avallach

Veteran
När vi ändå snackar om rekyl...

Borde inte hur stark ens RP påverka rekylen på någe sätt. En liten klenis med 6 i STY har lika lätt att kontrollera sitt vapen som en övercybrad mördarmaskin med 25.

-F

"Atfer all, how can we be less the our dreams"

ZerXes

Veteran

borde man få göra hur stora customiseringar som helst? jag menar fixa om kalibern på en CWS Enforcer 100 till att använda 15mmAMR borde kanske inte kännas så realistiskt...
(seriös igen Snow)

seinet

Swashbuckler
Re: När vi ändå snackar om rekyl...

Nu vet jag inte, men används inte styrkan i den formel som man beräknar MEI med?

Nåja, man borde ju kunna beräkna den "aktiva" rekylen på något sätt... Ett sätt kunde ju vara att man ger vapnet en styrka och sedan jämför skyttens och vapnets styrka enligt följande. Rekyl = Heltalsdelen av (Vapenstyrka/RPStyrka).

/Seinet Wintermute - Sitter i skolan i väntan på att ha programmeringsövning.

Lord Avallach

Veteran

Nu vet jag inte, men används inte styrkan i den formel som man beräknar MEI med?

Nope, det gör den inte

-F

"After all, how can we be less then our dreams"

seinet

Swashbuckler

Ok, men om SL tillåter så kan man ju kanske bedömma i de olika fallen, exempelvis att 10 i styrka minskar rekyl med ett (1), d.v.s. en RP med 23 i styrka kan med råstyrka dra bort 2 från rekyl.

/Seinet Wintermute - Det står inget om rekyl i beskrivningen av styrka heller eller?

Lord Avallach

Veteran

egentligen borde man ge vapnen STYK, eller snarare borde Neogames gett vapnen STYK

-F

"Atfer all, how can we be less then uor dream"

Tippis

Warrior

Kan inte riktigt se varför styrka skulle ha med saken att göra. När det gäller rekyl rör det sig ju trots allt om impulskrafter (en tjäklarns stor kraft under en mycket kort tid) som påverkar ett rörligt objekt. Visst, om man har en miljarrrd (obs, ej felstavat) i STY och är fastnitad i golvet så kanske man kan undvika rekylen på samma sätt som om man gjöt in vapnet i betong, men det låter som en lite onödig lösning.

På sin höjd skulle jag kunna gå med på att det har med kroppsbygnaden att göra (där iofs STY ingår), då det är svårare att flytta en stor kropp än en liten, om man nu inte uttryckligen hänger i pipan eller på annat sätt trycker ner den, men detta borde i mitt tycke påverka (minst) lika negativt som rekylen.

Jag tycker snarare det borde vara RÖR som påverkar mest, då det är din precision, balans, smidighet och muskelkontroll som avgör om du kan stå still och "fjädra bort" rekylen utan att flytta pipan åt fel håll (= alla andra håll än bakåt), och till och med här är frågan hur mycket det skulle inverka.

Vad STY 25-monstret har till sin fördel är ju att han ORKAR knalla omkring i full stridsrustning och bära på 40kg gatling i steadymount, vilket STY 6-klenisen inte gör, och det är fördel nog.