Okej, då brainstormar jag:
"öh, jo, men jag ville egentligen bara ha lite insperation. och alla relationer är ju inte lika komplexa heller"
Okejdå, spontant kommer jag på dessa:
Kärleksrelationer:
Gammal fint kärleksförhållande, Förälskelse som mist sin passion, Het kompromisslös åtrå, Förbjuden förälskelse, Påtvingad förälskelse, Inbillad förälskelse, Försiktig flirt, Trekant, Farlig förbindelse, Båda älskar varandra men ingen tar något intiativ, Svartsjuka, Olycklig kärlek, Hatkärlek, Vänner-på-väg-att-bli-förälskade-i-varandra, Ross och Rachel-relation, Rent sexuellt förhållande, Tafatta närmanden...
Maktrelationer
Lillebrorskomplex, Underkuvad-men-drömmer-om-vedergällning, Symbios, Gammalt samarbete som knakar i fogarna, Ständig tävlingsinstinkt, Bitter maktkamp, Imperie och rebell, Big dog and little yapper, Avundsjuka, Den lille utövar utpressning mot den stora, Destruktiv maktkamp som båda förlorar på, Patriark och bimbo, Moderlig omsorg, Den lille hamnar jämt i trubbel men beskyddas av den store...
Vänskapsrelationer
Två som inte gillar men som behöver varandra, Två utstötta som tillsammans hatar alla andra, En lytt hjälper en ann, Förnuft och känsla, Bill och Bull, Jokern och Batman, Öm kärleksfull vänskap, Broderlig kamratskap, Systerlig omtanke, Bror duktig hjälper sina slarviga vänner, Förbjuden vänskap, Kompetens och Erfarenhet, Två vänner som vuxit ifrån varandra...
Det där kan kanske räcka tills vidare? *Yr i huvudet av all brainstorming*
/Rising
sätter sig ner och tar en paus