Nekromanti Releasefest för nytt rollspel! ...

anth

Vetefan
Info?

Kan vi stackare som inte hade möjlighet att närvara få lite info om det nya rollspelet?

Hade hon t.ex. förväxlat rollspel.nu med rollspel.se så att det i själva verket var ett BDSM-spel?

*nyfiken*

Bombu

Hero
Re: Info?

[color:\\"blue\\"]

Hade hon t.ex. förväxlat rollspel.nu med rollspel.se så att det i själva verket var ett BDSM-spel?

[/color]

You wish :gremsmile:

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Big Dick, Small Mouth? (nt)

NT = Nyskördad Tjänstebil

anth

Vetefan
Re: Big Dick, Small Mouth? (nt)

Jag tyckte att skämtet var så uppenbart att jag inte satte ut en :gremsmile:.
Och jag är fortfarande nyfiken på vad det var för något rollspel. :gremlaugh:

Eksem

Champion
Re: Big Dick, Small Mouth? (nt)

Vilket har en överraskande koppling till valkuksdiskussionen vi ju hade på releasefesten.

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Info! ...

Själva rollspelet – Kungstornets hemlighet – hittar du här.

Sen kan du bilda dig en egen uppfattning.

alovesupreme

Veteran
like this an' like that an' like this an' a..

Hela tillställningen var faktiskt ganska mysig.

Wake up in the morning Forumites (för er obskyra ska-skallar som kopplade den raden skickar jag ut lite extra kärlek) som var där (och jag kände igen) så var det iaf jag, Jonas-om-jag-kunde-vara-mer-laidback-skulle-mitt-hjärta-stanna, MC Gabbelito, WC Dannelito (ja, din historia är välspridd!), Fredrik Uggla , Chrull...ig, Ander Åstrand (du satt aldrig med gänget och går därmed misste om ett hippt och roligt namn!). Icke forumanvändare men ändå närvarande var också Dantes fru (right right?) + ca 15 andra personer som jag inte har en suck om vilka de var.

Det var ganska lugnt hela kvällen. På stället fanns det en DJ som vände lite hiphop-plattor. För de intresserade spelade han allt från KRS-One till Lord Finesse och reggae så som the Congos. Det enda jag hade att klaga över där, inbiten reggaelyssnare som jag är, var att diskanten dödade mina stackars öron.

Hon som skrev rollspel gick runt och såg både mysig och fräsch ut. »Hurra!« tänkte jag (men det sa jag inte till ngn). Rollspelet var iaf ett framtidsrollspel satt i stockholm (har jag för mig). Jag var nämligen så olyckligt klantig att glömma min utskrivna kopia på stället.

Det serverades kex med ostar, oliver (med ansjovis.. inte vego alltså), kakor (som Mask såg som sitt korståg att mumsa i sig samtliga) och kall öl. Så hela tanken bakom det var skitsoft och utförandet var också helt ok. Synd att det inte var fler och en softare lokal.

Intressanta saker som hände:
+ Chrull visade upp sin tatuering av jolly roger på höger vad + Dante segade arslet ur allihopa med att nämna pneumatik så fort han fick chansen.
+ Chrull visade att han verkligen kan vara tråkigare än Joakim Selassie även på en av Selassies sämre dagar. Starkt jobbat!
+ Mask desarmerade en bomb och räddade världen
+ Storuggla lämnade oss för sin tjej. :gremfrown:
+ Eksem och jag snackade trumsamplingar
+ Storuggla kommenterade ett syftningsfel som egentligen var ett tolkningsfel!
+ Karlakarlen Dante tyckte att snoppar på 1,5m var små.
+ På vägen hem sa en finsk gubbe, som såg ut som en tomte; »mitt finger luktar konstigt« så kollade han på mig direkt efter. Jag blev jätterädd eftersom jag satt ensam med honom (och fyra personer till) på tunnelbanetåget mot Norsborg och fingret såg ut att ha kunnat lukta riktigt illa.

Alla splittade iaf från release-tillställningen någon gång (kommer verkligen inte ihåg tid) och jag misstänker att folk var nöjda. Releasefesten får 6 stammar av David av 12 möjliga;
Judah, Dan, Gad, Asher, Issachar, Napthali.

och nu en lista!
Favoritmatematik....saker:
3) pythagoras sats - giddamit! fortfarande lika kul (varför sitter sida 273 och 274 ihop? pythagoras sats... classic!)
2) jacobimatriser - partiell derivering och matriser! nästan lika kul som:
1) I-SUS: Ja, Iyesus = roten ur 1 = 1 i kvadrat.

GODNATT

Mask_UBBT

Hero
För att klara upp...

Det har tydligen uttstått missförstånd pga detta. Det var INTE det där spelet som releasfesten handlade om...

/Mask - väntar på en monter med tryckluft

Storuggla

Champion
Re: like this an' like that an' like this an' a..

"Mask desarmerade en bomb och räddade världen"

Wow. Tack för det Mask! :gremlaugh:

"Storuggla lämnade oss för sin tjej."

Tro mig, det var ett svårt val. :gremwink:

" På vägen hem sa en finsk gubbe, som såg ut som en tomte; »mitt finger luktar konstigt« så kollade han på mig direkt efter. Jag blev jätterädd eftersom jag satt ensam med honom (och fyra personer till) på tunnelbanetåget mot Norsborg och fingret såg ut att ha kunnat lukta riktigt illa."

Muahahaha, vilket fruktansvärd upplevelse! :gremgrin:

Storuggla, snörvlar i en socka