Jag älskar Spelarens Handbok och ser mycket fram emot spelledarboken, men det är faktiskt något som jag saknar i releaseplanen och det är "världsböcker". Alltså böcker som avhandlar större delar av världen med någorlunda detaljrikedom. Jag tänker mig typ bökerna "Davokar" eller "Ambria" som då innehåller översiktliga beskrivningar av Davokars/Ambrias större städer och viktiga/mystiska platser med vissa äventyrsfrön inbakade. Beskrivningar av andra städer och platser än Yndaros, Tistla Fäste och Karvosti förekommer gaska förbigående och väldigt spritt i texterna. Det skulle vara mycket lättare att ha någorlunda utförlig information om till exempel Ravenia eller Marsken samlat på ett ställe. Jag som äventyrsmakare skulle dessutom känna mig mycket mer säker på att använda exempelvis Ravenia om jag visste ungefär hur det ser ut och hur människorna som bor där fungerar. De världsbeskrivningar som gjorts är jättebra men det känns helt enkelt lite för inzoomat på vissa platser medan andra bara är ett namn på kartan och två kortfattade meningar i grundboken sidan 23.