Nekromanti Repetikon V, torsdag 12 april

anth

Vetefan
Halloj alla spelmissbrukare!
Torsdag 12 april går Repetikon V av stapeln, tid och plats är 18:00 på Dragon's Lair (Kungsholmstorg 8, Stockholm).

Vem som helst får komma och spela och vem som helst får spelleda - ingen föranmälan krävs men det är trevligt om ni skriver en rad att ni tänker komma och vad ni vill spela så vi har lite framförhållning.

Två spelledare har hittills anmält sitt intresse:
* Eksem ska spelleda Call of Cthulhu, med ett äventyr som utspelar sig på Svalbard bland norrmän och monster.
* Magnus Seter ska spelleda Warhammer Fantasy Roleplay, där alla rollpersoner är stadsvakter i Altdorf och heter Wilhelm (eller Wilhelmina om man vill spela kvinna).

Välkomna till en garanterat vansinnig kväll.

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Starchallenge lyfter...

Pga av riktigt turbulens lyfte inte Starchallenge till förra Reptikon men nu lyfter det med den äran. Med en färdig regelmotor som bjuder på en del nytt i rollspelsväg och som förhoppningsvis klarar atmosfären och turbon denna magiska torsdag.

Låt oss undvika kryssarna från Nechropia och gå ner på den döda planeten där civilisationer slagits ut århundrande efter århundrande utan att någon vet varför. I en av de övergivna förbjudna städerna vilar en förödande hemlighet som kan krossa galaxen. Med ett snabbt system kastar vi oss in i episka vyer och actionfyllda sekvenser där vi försöker utröna om det här håller för försäljning och om det här är så kul som jag tror att det är.

Jag hoppas på tre spelare och några fartfyllda timmar.

pjuppe

Veteran
den här gången ska jag verkligen anstränga mig att komma. call of cthulhu låter skoj.

anth

Vetefan
Ni glömmer väl inte bort att Repetikon är om två dagar?
Vi behöver massor med spelare så att våra tre spelledare får fullt upp att göra.
Här finns något för alla smaker:
- Cthulhuiansk skräck på Svalbard.
- Stadsvaktsäventyr i fantasystaden Altdorf.
- Speltest av SciFi-spelet Star Challenge.

gizmo

temporary sunshine
har möte på kvällen. kommer troligen inte, eller - som så ofta - för sista timmen och tittar på.

Eksem

Champion
Såvida inte någon blir besviken eller protesterar tänker jag lägga Svalbard på is (no pun intended) för den här gången, så att det blir för många arr, och tänker istället spela Wilhelm.

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Eksem said:
Såvida inte någon blir besviken eller protesterar tänker jag lägga Svalbard på is (no pun intended) för den här gången, så att det blir för många arr, och tänker istället spela Wilhelm.
Då kommer jag nog spela Wilhelm med.

G

Guest

Guest
anth said:
Vi behöver massor med spelare så att våra tre spelledare får fullt upp att göra.
Jag kommer även ställa upp med mitt arrangemang "Soffan".

Shadowcaller

Veteran
Kan försöka få tag i Warhammer innan Repetikon så jag kan vara med. Stadsvakt låter ju som ett riktigt givande jobb...

anth

Vetefan
Shadowcaller said:
Kan försöka få tag i Warhammer innan Repetikon så jag kan vara med. Stadsvakt låter ju som ett riktigt givande jobb...
Du behöver inte skaffa rollspel för att spela på repetikon, dessutom måste du få tag på rätt version av WHFRP (det är ganska stor skillnade mellan de tre versionerna).

Kortfattat är alla lika sämst på allting.

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Stövelkatten said:
anth said:
Soffan...kanske man ska vara med. Kan man spela soffpotatis eller latmask?

G

Guest

Guest
Spider Jerusalem said:
Stövelkatten said:
Soffan...kanske man ska vara med. Kan man spela soffpotatis eller latmask?
Du kan spela precis vad du vill - och det du vill spela kanske du inte vet nu.
Många säger att de känner sig själva mycket bättre efter en session i Soffan.
Andra röster säger att det rollspel inte blir bättre än så här.

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Filar på ett speltestäventyr. Hoppas på lite spontana speltestare, annars kommer jag känna mig ganska dum där tror jag. :gremsmile:

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Om jag har någon att lira med är du välkommen att hoppa på mig då du kommer. Eftersom det är speltest är det lite high chaparall ändå och skeppen kommer behöva tekniker och akterskyttar :gremwink:

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Nyss hemkommen från Reptikon V med jefligt goda nyheter rörande spelsystemet. Pratar mer om det i morrn i min promotiontråd.

Kul att se nya och gamla ansikten. Lägre ljudnivå den här gången. Nästa Repticon ska jag spela isf för spelleda. Men dessa event har gjort mycket för spelmakandet.

Nu sängen. Jag är helt slut!