Jag hörde det där med astronomen, Seter himlade med armarna och pratade om universum. Jag var ruskigt sugen på att slita mig från speltest och lyssna på vad sjutton som försigick. Seter kom förbi oss innan de alla gick hem. Vi konstaterade att det var kaos i SC värld och det uppskattades av alla.
Själva så störtade Anth, Hjältepoäng och en nykomling (?) på en planet och började ta sig ur ett träsk där det fanns björnar och enorma träd de begav sig upp i.
I och med att skeppet var fullständigt maroderat efter kraschen så fick de bege sig för att se om det fanns några livsformer på planeten. Det gjorde det. Efter ett himla sjå med en fallgropsfälla och flertalet vakter som tog mycket längre tid än vad någon skulle tro så red de in i en belägrad stad som de sett från träden. I förda fiendens rustning byter de om i en mörk gränd och blir då lämpligen antastade av mutantprostituerade med 3 bröst där gruppen står i bara mässingen. Hjältepoäng och Anth gick rakt i fällan som gillrades av mutanterna och fångades in i ett stålrum där ett mindgame utbröt som de lyckades klara av och slapp bli flesheaten. Mutantkvinnan skulle dock inte lämna dem i fred...
Antastade av stadsvakter som rusade mot portarna efter det att gruppen lurat i dem att ett soldatläger stod i brand strax bortom staden (hur det här gick till egentligen är en gåta - plötsligt hade de satt staden i uppror) så letade de sig fram genom staden för att finna hangaren. Genom att ta sig in på en nattklubb och ta sig upp mot taket där hjältepoäng tog sig in i ett förbjudet rum, stötte på en kvinna som väntade på sin man uppenbarligen och på grund av ett riktigt klantigt slag höll på att dödas (eller dödades men det avr ju speltest) av en cyborg så lyckades gruppen storma ut på en plattform, ta en svävare och ta sig till hangaren de spottade från matsalens panoramavy som låg intill rummet (helt improviserat från min sida, än sitter takterna i). Väl i hangaren så anstormas de av vakter och är på väg att förlora kontrollen då mutantkvinnan dyker upp som soldat. Hon "tar hand om dem". Nu visar det sig att hon är från motståndsrörelsen (vilket var en tråd som skulle fått oerhört mycket mer spotlight) och ger dem en fri rutt därifrån om de tar sig till en planet för att skaffa hjälp åt den belägrade staden. Gruppen accepterar och en sista jakt och rymdstrid uppstår innan vi avslutar.
Mycket garv, kaos, stress och roligt rollspelande som kändes mycket som lek och inte så episkt som SC kan vara. Ett större fängelsekomplex försvann helt pga tidsbrist. Men speltestet bidrog så klar till detta och dessutom var meningen att systemen ska pushas. Anth skulle visa kvinnorna STJÄRNORNA och skulle hem till mamma. Och då spelade han en cynisk förskjuten man. Ni hajar. Men speltestet fyllde sitt syfte vilket jag talar mer om i Starchallenge promotion tråd.
Men! Nästa gång kommer jag _spela_ rollspel. Är sjukt sugen nu!