Nekromanti Repetikon VII, 13 september på DL

anth

Vetefan
Halloj på er!
Nu är det dag för Repetikon igen, det 7:e om jag räknat rätt.
Som vanligt blir det på Dragon's Lair, Kungsholmstorg 8, den andra torsdagen i månaden, d.v.s. 13 september.

Vilka vill spelleda?
Vilka vill spela?

Eksem

Champion
Om folk är intresserade så spelleder jag:

Beneath the Ruins

Första modulen i Psychedelic Fantasies-serien är lite som Lost City, fast istället för skrivet av ett geni så är den skriven av någon som antagligen är eller borde vara en mentalpatient.
Utlovas: Tentakler, svamp och religiösa galningar.
Systemet är Labyrinth Lord. Inga förkunskaper krävs.

Anarchclown

Swashbuckler
Jag tänker delta och försöka spelleda. Ni kan inte stoppa mig. Den förlorade sonen återvänder och så. :gremsmile: Jag är en ombytlig sort. Men just nu lutar det åt att det blir att testspela en modifierad version av Mutant med ett tillhörande äventyr.

G

Guest

Guest
Eksem said:
Om folk är intresserade så spelleder jag:

Beneath the Ruins

Första modulen i Psychedelic Fantasies-serien är lite som Lost City, fast istället för skrivet av ett geni så är den skriven av någon som antagligen är eller borde vara en mentalpatient.
Utlovas: Tentakler, svamp och religiösa galningar.
Systemet är Labyrinth Lord. Inga förkunskaper krävs.
You have my sword.

Dr_Moreau

Veteran
Vet inte vad Repetikon är men det låter ju lite roligt :gremsmile: Har inte spelat rollspel på många år, vad krävs för att vara med? Hur ser upplägget ut?

mvh Jimmy 35-årig wannabe rollspelare igen

Anarchclown

Swashbuckler
Man går in på Dragons Lair. Frågar de i kassan var på undervåningen vi sitter. Leta efter tjockisar med långt hår och glasögon så kan det vara jag. Spelandet är helt öppet för alla som dyker upp. Försök dock att göra detta runt sex om du kan då vi brukar sätta igång ungefär då i min erfarenhet. Anth, vill du lägga till något?

Dr_Moreau

Veteran
Så ingen föranmälan krävs då, det var ju smidigt! Då skall jag försöka vara där om inget oförutsett dyker upp.

pjuppe

Veteran
Så vidare ingenting oförutsett händer ska jag komma. Mutant låter spännande!

Anarchclown

Swashbuckler
Kan inte svära på att det blir Mutant än. Beror på mängd spelare och dagform. Men oavsett vad så brukar det vara kul om än lite bullrigt där.

Tony.Meijer

Ärketeknomantiker
Hejsan,
jag hade tänkt att medverka, tyvärr har jag inte tid, däremot så kommer jag med glädje på repetikon om det blir även i oktober :gremwink:

Anarchclown

Swashbuckler
Ok. Nu börjar vi närma oss Repetikon 7. Jag skulle vilja upplysa om att jag dyker upp. Jag har med mig ett scenario och jag har förhoppningsvis med mig i alla fall någon eller några minions. Jag ser dock mig själv, som inte deltagit själv på ett tag som reservspelledare och låter gärna andra spelleda före mig.

Eksem

Champion
ÄNDRAD PLAN

Jag kommer INTE att köra Beneath the Ruins på torsdag, till förmån för andra arrangemang (dvs jag ska spela Wilhelm).

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Re: ÄNDRAD PLAN

Eksem said:
Jag kommer INTE att köra Beneath the Ruins på torsdag, till förmån för andra arrangemang (dvs jag ska spela Wilhelm).
Ja, och då innebär det ju att jag dyker upp (eller ner, rättare sagt) och spelleder The Amazing Wilhems i WFRP.

Sanity optional.

/M

anth

Vetefan
Spider Jerusalem said:
Fast det där är ett äckligt flash script.
Inte behöver man flsh för att översätta till arabiska
تكرار الدير VII في بداية

Hm, vad konstigt det blev när jag försökte översätta tillbaka till svenska... :gremsmile: