Nekromanti Repetikon VII, 13 september på DL

Anarchclown

Swashbuckler
Är riktigt peppad på att gå. Jag startade ju skiten en gång i tiden men har av anledningar som angivits på andra ställen inte lyckats dyka upp så ofta. Men nu jäklar blir det ändring på det.

pjuppe

Veteran
Som vanligt har jag lyckats dubbelboka mig. Tusan också, Mutant skulle varit kul. :/

anth

Vetefan
Weee - min repetikon-tråd på SVEROK-forumet har fått napp. Minst en person därifrån kommer ikväll - och kan dessutom tänka sig att spelleda. :gremsmile:

Anarchclown

Swashbuckler
11 deltagare tror jag att det var. Rekord! Repetikon lever och växer. Snart tar vi över! Funderar på om man kan ta och köpa in ett tyg eller två att hänga på väggen i de där rummen så att det inte ekar så jävla illa.

Eksem

Champion
Ja, det blev 11 stycken räknade jag också till.

Jag spelade med Wilhelm-gänget, och det var "a blast", som man säger (inte minst för att det sattes eld på saker, om än inget krut den här gången). Andra natten i Altdorf var minst lika kaotisk som den förra: Vi klådde upp rånare, bestal studenter, kom i slagsmål med en puritan-sekt, satte eld på ett torg, deltog i en häxprocession, klädde ut oss till pirater, sålde oss nästan som prostituerade, hjälpte till att smuggla öl och åt paj. Jag har antagligen glömt något här.

anth

Vetefan
Jo, det luktar rekord:

Anarchclown SL, egen kul Mutantvariant, eget välskrivet äventyr
2097
anth
Übereil

Magnus Seter SL, WHFR - med uppskattade Wilhelm-kampanjen.
Eksem
Korpen
Hjältepoäng
Hjältepoängs första minion
Hjältepoängs andra minion
Och en ny person - var det vår vän från SVEROK? (jag hann inte prata med honom)

Det känna jättekul att det inte var något problem med två spelgrupper samtidigt.
Och i framtiden måste vi nog planera för tre spelgrupper. :gremsmile:

Anarchclown

Swashbuckler
Jo. Jag blev lite trött på slutet bara av ljudnivån och då började jag tappa tråden. Annars var det jävligt kul.

En intressant detalj är att jag brukar sitta i turneringssalar med 150 V.tesspelare en gång om året. Detta är ett socialt spel som kräver att man pratar med varandra. Ändå klarar folk att hålla ner ljudnivån för att det finns en referee på 150 per som faktiskt säger åt folk att inte skrika lite då och då. Vi skulle verkligen kunna ha en ansvarig för ljudnivå i rummet varje Repetikon som inte skriker på folk men som i alla fall ber dem att sänka ljudnivån lite.

Perry

Veteran
Yep, jag är den som nappade på SVEROK-tråden :gremsmile:
WHFRP:t var sjukt roligt - synd att vi inte hittade sjöjungfrun Vilhelminas stulna haj bara :gremsmile:

Precis det här som jag letat efter i Stockholm, efter paus i flera år från rollspel. Spelleder gärna någon gång också, och hjälper gärna till att 'spread the word' om framtida events!

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Perry said:
Yep, jag är den som nappade på SVEROK-tråden :gremsmile:
WHFRP:t var sjukt roligt - synd att vi inte hittade sjöjungfrun Vilhelminas stulna haj bara :gremsmile:

Precis det här som jag letat efter i Stockholm, efter paus i flera år från rollspel. Spelleder gärna någon gång också, och hjälper gärna till att 'spread the word' om framtida events!
Toppenkul att du dök upp! En strålande insats som dvärg.

"Vi dvärgar anser att man inte kan stjäla från människor, för de kan ju inte äga nått"

/M

Birger King

Veteran
Det känns lite missvisande att säga "deltog i en häxprocession" när det i princip var vi som ledde hela kalaset. Kul var det i vilket fall som helst, och hajen hittar vi garanterat nästa gång. Killen på torget verkade ju både pålitlig och välinformerad.

I övrigt så är jag ingen minion :gremmad: I alla fall inte längre.

anth

Vetefan
Wilhelmina said:
Det känns lite missvisande att säga "deltog i en häxprocession" när det i princip var vi som ledde hela kalaset. Kul var det i vilket fall som helst, och hajen hittar vi garanterat nästa gång. Killen på torget verkade ju både pålitlig och välinformerad.

I övrigt så är jag ingen minion :gremmad: I alla fall inte längre.
Yay! Repetikon är tydligen ett utmärkt sätt att värva forumiter. :gremsmile:

Välkommen till dårhuset. :gremlaugh: