Nekromanti Repetikon XV, Torsdagen den 9:e Maj, kl 18:00

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Wilhem unt Klaus Rides Again.

På torsdag. Samma upplägg som förra gången! Bättre regelkunskaper hos Magnus, mer kreativitet kring att återhämta stress utlovas!

/Magnus

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Magnus Seter said:

På torsdag. Samma upplägg som förra gången! Bättre regelkunskaper hos Magnus, mer kreativitet kring att återhämta stress utlovas!

/Magnus
Return of the Klaus... jag vill vara Klaus...

Anchorman

Swashbuckler
Ändrade planer så jag kommer tyvärr inte, ha så kul ni andra!

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Jag vill spela Willhelm/Klaus, men jag har inga särskilda önskemål om vilket av dem. Jag tar den grupp som blir full sist!

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Rymdhamster said:
Jag vill spela Willhelm/Klaus, men jag har inga särskilda önskemål om vilket av dem. Jag tar den grupp som blir full sist!
Det blir nog Klaus-gänget som blir fulla sist. Stadsvakterna satte sig ju prompt på värdshuset och beställde öl efter fem minuters spelande.

Badisch!

/M

Anarchclown

Swashbuckler
Magnus Seter said:
Rymdhamster said:
Det blir nog Klaus-gänget som blir fulla sist. Stadsvakterna satte sig ju prompt på värdshuset och beställde öl efter fem minuters spelande.

Badisch!

/M
Varsågod *Helpfull smile*

Korpen

Hero
Magnus Seter said:

/Magnus
Jag vill vara Willhelm!

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Dammit! Jag virrar ju bort mig själv! Jag kan inte komma på repetikon på Torsdag för då ska jag åka till Uppsala och grilla med min mor. Sorry, ni får lura varandra utan mig =(

shaithan

Warrior
har en kompis som vill tetsa att spela klaus! fast det är bara en halv bokning han hör av sig i morgon om han kan delta eller inte!

Anarchclown

Swashbuckler
Glöm nu inte Repetikon idag. Det varar officiellt ifrån 18:00 till 22.00. Men eftersom flera av oss är lediga idag och DL eventuellt kan vara öppet längre så finns det möjlighet både att börja tidigare och "kanske" hålla på längre också.

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Kort rapport från Altdorf

Hello!

Även denna kväll hade vi tre Wilhelms och tre Klaus som tassade på varsin sida av lagen.

Denna gång blev spelandet mindre kaotiskt och mer hände i det fördolda än i det öppna. Således var det denna gång så att Klaus-gänget hade den bästa defensiven, och höll Wilhelm-gänget från att riktigt komma in i matchen.

Trots detta gjorde Wilhelmarna en strålande insats som stadsvakter, med många rådiga ingripanden. Men Klausarna lyckades hålla sig borta från knasigheter, samtidigt som de lyckades med flera av sina hemliga uppgifter. Värt att notera att om Klausarna hade fortsatt en timme till, så hade utgången kunnat vara annorlunda, det spårade ur lite på slutet, men inte så mycket att Wilhelmsarna fick något att gå på.

Således beslutades att denna omgång togs hem av Klaus-gänget.

Mycket bra input idag, och det ger tankar om hur vi ska lägga till fler platser och fler uppdrag för stadsvakterna, samt jobba mer på den övergripande berättelsen och krokarna in i den.

Vidare ska vi utveckla systemet något mer så att stadsvakterna kan ingripa utan att vara jättenära att döda de misstänkta, typ strike-to-stun eller något liknande.

Toppentack till alla som var med! Chrull, Dante, anth, shaitan och Korpen från forumet, och en till kille som jag inte vet vem det är men som är välkommen igen!

/Magnus

Anarchclown

Swashbuckler
Re: Kort rapport från Altdorf

I vanlig ordning var vi 12 på detta Repetikon. Det skulle vara kul att bli fler. Men det var vi inte. Jag spelledde en grupp bestående av Übereil och två personer som än så länge är minions vad jag förstår. Vi spelade ett stadsbaserat detektiväventyr som började med att RP undersökte de frihetsälskande Kaosbröderna, de passerade under äventyret förbi en spökpir, söp en hel del och sprang runt i ett alkemistlabb.

anth

Vetefan
Re: Kort rapport från Altdorf

Jag hade kul, men var lite förvirrad av WHFRP3-reglerna som jag spelade för första gången.
Alla börjar som nybörjare som är sämst på allt (vilket är en del av slap-stick humorn i Wilhelm-kampanjen).
Charmigt med systemet är att spelledarna tillåter oss försöka göra alla dumma idéer som vi kommer på (med motiveringen att det ändå kommer att misslyckas) - vilket resulterade i att jag lyckades sätta fotfängsel på en förrymd argsint livsfarlig jättestrutsjävel (förlåt - kejserlig stridsfågel ska det vara) med vässad näbb. :gremsmile:
(att vi sen var så värdelösa att vi knappt lyckades tillfångata strutsjäveln ens när den hade fotfängsel är av helt underordnad betydelse)

Framför allt tycker jag väldigt mycket om Wilhelm vs Klaus-konceptet, det är i praktiken "Tjuv och Polis" live.
Att sitta och spela och veta att spelgruppen bredvid håller på att ställa till jävelskap och det är vår grupps uppgift att hindra dem att göra detta - i realtid - ger en extra nerv som jag inte varit med om tidigare.

Det charmiga (och samtidigt lite ledsamma) med Repetikon (och konvent i största allmänhet) är att man inte kan spela allt.
Det här var t.ex. första gången som jag fick spela Wilhelm på Repetikon men jag har fortfarande inte fått möjlighet att spela Anarchs MYTHS - men det kanske blir någon gång de närmaste månaderna då han lovat att hålla Repetikon-flaggan högt över hela sommaren.