Nekromanti Repetikon XVI

Anarchclown

Swashbuckler
Återkommande rollspelskonvent klockan 18:00, torsdagen den trettonde Juni. Det hela äger rum på Dragons Lair. Alla är inbjudna. Vilka arrangemang som är tillgängliga kommer förhoppningsvis att postas här i tråden. Annars finns det alltid folk med idéer på plats.

Själv kommer jag med största sannolikhet spelleda mitt egenhändigt tillverkade MYTHS, som är ett fantasyspel med enkla regler i varierande miljöer.

anth

Vetefan
Jag satte upp flyer igår.
(om ni har problem att se så är det en pdf. Ni måste ha acrobat reader eller likvärdigt)

shaithan

Warrior
kan tyvär inte deltaga denna gång då jag kommer vara i umeå från och med den 10e till den 25e

gizmo

temporary sunshine
Jag kommer (semester!!), jag har fått lovat av Herr Nils att det blir Klaus-Wilhelm denna gång, och jag har en plats reserverat.

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Jag lekar lite vagt med tanken att testa ett äventyr till action pack om det kommer tillräckligt med folk för att kräva ytterligare en spelledare.

anth

Vetefan
Eftersom Wilhelm-Klaus verkar högst osäkert har jag ryckt i Rob som lovat spelleda Vampire of the Palace Queen.

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Jag och Herr Nils siktar nu på att köra Wilhelm och Klaus på torsdag. Jag ändrade mig efter att folk vart besvikna efter mitt första besked om uteblivet arr.

/Magnus

Korpen

Hero
Magnus Seter said:
Jag och Herr Nils siktar nu på att köra Wilhelm och Klaus på torsdag. Jag ändrade mig efter att folk vart besvikna efter mitt första besked om uteblivet arr.

/Magnus
härligt! Vad vill ni att vi ska ta med för mutor?

Anarchclown

Swashbuckler
Inte så att jag vill vara otacksam. Det är jättetrevligt att folk kommer. Men det är också trevligt om någon alls OSAr mer än en veckan innan så att inte stackars arrangören får hjärtattack av den till synes öde tillställningen. :gremsmile:

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Jag är rädd att repetikon lite fallit på sin egen framgång. Eftersom det alltid har blivit ett repetikon så förutsätter nu många att det självfallet alltid kommer att bli ett repetikon vare sig de osar eller inte, följdaktigen bryr de sig inte om att OSA utan dyker upp om de känner för det när dagen väl kommer.

Trist, men inte helt ovanligt.

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Dragonborn said:
Om Svar Anhålles - OSA. Det är vad man brukar skriva på inbjudningar om man vill att folk ska svara om de kommer, och idag används det ofta som term för att just svara om man kommer eller inte, dvs "Jag vill att folk osar/Jag har osat" = "Jag vill att folk anmäler om de kommer/jag har anmält att jag kommer".

gizmo

temporary sunshine
Nu ville ju jag utnyttja min enda chans att spela Klaus-Wilhelm, men eftersom det inte verkade bli av, har jag numera tackar ja till annat. Jag har dock tid fram till kl 20, så i fall det är ok att Klaus, eller Wilhelm, drabbas av plötslig magsjuka vid den tiden och måste sticka, är jag med.

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Wilhelm och Klaus utgår! Sorry

Magnus Seter said:

/Magnus
Och nu tvingas jag ändra mig igen. Det går inte att få ihop jobbet med detta repetikon, jag kommer tidigast att kunna dyka upp efter sju, halv åtta.

Så det går inte, tyvärr. Wilhelm och Klaus utgår.

/Magnus

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Re: Wilhelm och Klaus utgår! Sorry

Well... eftersom Gizmo bokat in sig på annat så är du förlåten :gremwink: