Nekromanti Repetikon XVI

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Själv mår jag rätt tjyvigt och det lutar nu åt att jag inte dyker upp trots allt :gremfrown:

Sia

Veteran
Behöver man osa?

Tyvärr kommer jag inte - är på semester denna gång och befinner mig mellan Varberg och Falkenberg just nu. Det hade varit jättetrevligt att få spela men nix pix. Har dock förhoppningar att få med mig en kompis till något framtida Repetikon i höst när vi båda är i Sthlm så hon kan prova på rollspel :gremsmile:

Anchorman

Swashbuckler
Ligger någon förbannelse över mig och repetikon, där här gången är det en jobbfest som är i vägen.

Men nästa gång...kanske :gremtongue:

gizmo

temporary sunshine
Re: Wilhelm och Klaus utgår! Sorry

Och rätt hade jag visar det sig.
Men jag hade ju gjort både och, det hade jag.. Det kommer vara min död någon dag, det ständiga både-och:andet.

Anarchclown

Swashbuckler
Det var kul att så pass många kom dit. Trotts att det var mitt i sommaren och att så många ställde in. Vi var om jag räknar rätt 9. Till mina spelare så ber jag om ursäkt för att jag var sämst. Jag kom ifrån en begravning och borde haft vett nog att inte spelleda alls.

Rob_UBBT

Warrior
Det var kul med PotVQ det blev lite mer "meatgrinder" än jag trodde men spännande ibland och emellanåt komiskt.

anth

Vetefan
Få se:
Rob spelledde Palace of the Vampire Queen med anth, XM, Ithaqua, en ny kille som heter Rasmus (inte RasmusL).

Anarch spelledde MYTHS med Korpen, Ubbe och ett par till som jag inte hade koll på.

Tyvärr slutade Anarch grupp lite tidigt så Ubbe och en till spelare hoppade över till oss.

Även om vi inte var så många var det jättekul att det var flera nya spelare som jag aldrig sett. Och det i juni som vi hade tänkt att ställa in för att vi inte trodde att någon skulle komma.

Till sist om Palace of the Vampire Queen:
"Palatset" såg på utsidan ut som en stor sarkofag i svart sten. Och vi räknade ut att vi kanske utforskat halva palatset.
Sedan berättade Rob att palatset har flera levels - vilket betyder att Palatset kommer att räcka för samtliga Repetikons resten av det här året. :gremsmile:

Och XM har skrivit krönika över spelmötet i småpraten - ni får hänga mer på forumet för att veta hur det går. :gremlaugh: :gremlaugh: :gremlaugh:

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Kul att allt funkade i alla fall. Men vad gäller:
anth said:
Tyvärr slutade Anarch grupp lite tidigt
så tycker jag i och försig att det vore kul om folk sattsade på lite kortare scenarion men gick in för att hinna med två på en kväll. Fast det är kanske bara jag.

Anarchclown

Swashbuckler
Vi slutade för att Korpen var tvungen att gå och scenariot var svårt att klara på bara två spelare. Samt att jag var deppig. Annars hade det varit en bra idé med korta scenarion.

Rob_UBBT

Warrior
Kul att du blev så förtjust!

Det är ju en sjukt skral modul ursprungligen så det blev en avvägning mellan att försöka göra den mer spelbar utan att förändra den så att man inte längre spelar världens första äventyr vilket liksom var grejen.

Jag var som sagt var orolig att jag hade givit mina pregens för hög level så att det blev för lätt men det blev rätt så bra, hade ni varit fler spelare hade det kanske inte fungerat på samma sätt.

Jag var också säker på att ni skulle hinna längre men det är ganska mycket encounters tidigt och sedan gör ju random encounters sitt för att dra ut på tiden samt att de aktiverar de fasta monstren.

Det skulle vara kul om man kunde fortsätta med PotVQ på framtida Repetikons, modulen är över 170 (!!) rum så den borde ju räcka ett tag.