Nekromanti Repetikon XX

RasmusL

Champion
Bunny said:
RasmusL said:
Så anth är på, då är vi fyra! En till nu bara!
Vad betyder det här? Hjälper det om jag säger att jag funderar på att komma? :gremsmile:

Okej, läste slarvigt. Jag kan vara den femte. Ska reda ut det så svartvita kan.
Grymt! Haka på!

Bunny

Crazy like a fool
RasmusL said:
Bunny said:
RasmusL said:
Vad betyder det här? Hjälper det om jag säger att jag funderar på att komma? :gremsmile:

Grymt! Haka på!
Tyvärr måste jag haka av istället. Det får bli nästa gång.

"Svartvita"? Börjar märkas att jag skriver på forumet med autocorrect...

RasmusL

Champion
Bunny said:
RasmusL said:
Bunny said:
RasmusL said:

Grymt! Haka på!
Tyvärr måste jag haka av istället. Det får bli nästa gång.

"Svartvita"? Börjar märkas att jag skriver på forumet med autocorrect...
Nä va trist... Ångra dig? Kom och lek med oss?

Bunny

Crazy like a fool
RasmusL said:
Anarchclown said:
Ok. Repetikon XX om två dagar. Missa inte det.
Jag menar det, skärp dig nu Bunny!
Tyvärr! Avhakad och oskärpt. Jag får inte till det.

Det kommer fler chanser, hoppas jag.

RasmusL

Champion
Bunny said:
RasmusL said:
Anarchclown said:
Ok. Repetikon XX om två dagar. Missa inte det.
Jag menar det, skärp dig nu Bunny!
Tyvärr! Avhakad och oskärpt. Jag får inte till det.

Det kommer fler chanser, hoppas jag.
:gremfrown:

Kan nog bli grejt detta ändå, kom nu alle man och lek ångest och Sword & Sorcery med oss!

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Jag har inte fått ihop något äventyr allas till det här repetikonet.

Det innebär att vi eventuellt kommer bli lite korta på spelledare då vi bara tycks ha RasmusL och Anarchclown som spelledare nu (då jag gissar att Eksem kommer vilja spela med Rasmus).

Har vi någon mer som kan tänka sig att dyka upp förberedd på spelledande ifall vi blir många så vore det toppen!

Eksem

Champion
Än värre har jag dragit på mig en ruskig förkylning som vägrar släppa taget. Jag hoppas krya på mig till imorgon, men är fortfarande rosslig och snuvig.

RasmusL

Champion
Eksem said:
Än värre har jag dragit på mig en ruskig förkylning som vägrar släppa taget. Jag hoppas krya på mig till imorgon, men är fortfarande rosslig och snuvig.
FEGIS!

RasmusL

Champion
Kul lir!

Som vanligt när jag är på RepetiCon så är det väldigt få att spela med. Jag, min syster och anth körde i alla fall ett parti The Shadows of the Trees och även om en del av dynamiken som uppstår när man har fem deltagare saknades så fick vi till en helt ok historia. Vår hjälte Luigi räddade flickan och världen men blev på kuppen uppäten av och förvandlad till en Ond Inspärrad Gud.

RepetiCon är trevligt men jag ska nog antingen ändra mina spelpreferenser eller se till att boka spelare som vill spela de spel jag spelar på förhand, mina elevator pitches imponerar tydligen inte på medeldeltagaren.

anth

Vetefan
Förutom jag, RasmusL och minion spelledde Anarchclown (MYTHS?) och de spelare som jag kände igen var Übereil, Rymdhamster, Shaitan och Hjältepoäng - ni får berätta vilka det var som jag inte kände igen.
Sedan fanns det även ett bord där jag antar att man spelade Alaria 1213.

Anarchclown

Swashbuckler
Jag var faktiskt intresserad men eftersom jag var den enda andra personen som körde ett arrangemang så var jag ju aningen upptagen.

RasmusL

Champion
Anarchclown said:
Jag var faktiskt intresserad men eftersom jag var den enda andra personen som körde ett arrangemang så var jag ju aningen upptagen.
Absolut, det hade varit askul att lira med dig, men jag har en känsla av att spel som Fiasco et al måste säljas in och då antingen genom att "boka" spelare i förväg alternativt att ha det som en återkommande grej som folk börjar känna igen och blir nyfikna på.

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Jag tror att de två du inte kände igen är Hjältepoängs minions, normalt sett tillhörande en av alariagrupperna.

Det blev ett kul Myths-äventyr i Anarchs flippade oompaloompasetting. En försupen ronin, en löngaktig nånting, tjuv, en magiker, en människopirat med en jättehammare och en pirathajman med tänder och händer gav sig iväg för att hitta en otrevlig drogkult för att lista ut vem av slavhandlarens slavar som egentligen var en slumrande lönnmördare.

Detta involverade en råttnekromantiker (alltså en råtta som var nekromantiker), jättetermiter som gillade sylt, men inte tillräckligt för att låta oss passera utan att först dekapitera dem, folk i masker och och en bortslösad rökbomb.

Det var väldigt nära att det blev lite PVP-action på slutet när piraterna ifrågasatte ronins heder, men innan vi började ha ihjäl varandra drog vi till krogen istället och delade upp plundret.

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Ah! Jag lägger kanske också lite väl stor betoning på lögnaktig. Vad jag minns ljög han inte en enda gång =)

Übereil

Swashbuckler
Jag sa inte särskilt mycket överhuvudtaget (som det brukar bli med stora grupper).

Übereil, som just insett vad han ska ta för trick för att spöa Rymdis Ronin i duell