Nekromanti Repetikon XXIII

Anarchclown

Swashbuckler
Torsdagen den 9:e Januari runt klockan 18:00 har vi vårt återkommande minirollspelskonvent på Dragons Lair i Stockholm. Kom gärna dit, ingen föranmälan krävs men medlemskap i Dragons Lair behövs för att komma in i lokalerna. Vi ses där.

Eksem

Champion
Jag tror jag ska försöka arra nåt, återkommer med vad i sådana fall! (Givetvis DnD eller CoC och någon typ av obehag).

chrull

Stockholm Kartell
Jag kanske kommer. Jag kanske har något att arra.

... Assault against the Menace on the Mountain :gremwink:

Eksem

Champion
Ok, så hur känner folk inför detta?

Nåt old school-DnD-aktigt i botten, t.ex. ett lätt Tweakat LotFP eller X-Plorers eller nåt.
Äventyret är ett D20-äventyr till Eberron som heter Whispers of the Vampires Blade.
Men det är tweakat till att man instället spelar företrädare för inkvisitionen i 40K-universat.

Så cyberpunk in space-noir med old school-känsla? Låter det som nåt?

G

Guest

Guest
Eksem said:

Nåt old school-DnD-aktigt i botten, t.ex. ett lätt Tweakat LotFP eller X-Plorers eller nåt.
Äventyret är ett D20-äventyr till Eberron som heter Whispers of the Vampires Blade.
Men det är tweakat till att man instället spelar företrädare för inkvisitionen i 40K-universat.

Det låter sjukligt överviktigt. Tokfett med andra ord!
Jag är på om jag kommer (eventuellt så kommer en filmkväll med rysstema i vägen)

Anarchclown

Swashbuckler
Äventyret är helt jävla awesome. Jag är förmodligen på men har läst äventyret för länge sedan. Hoppas inte det är ett problem?

kloptok

Pensionerad astrolog
Jag tänkte dyka upp för första gången och det Eksem beskriver låter tufft, slinker gärna med om det går.

Angående medlemskap i DL, är det något jag fixar innan jag kommer eller löses det enklast på plats? Jag har något vagt minne av att det finns något formulär man kan fylla i på DL:s hemsida, räcker det?

RasmusL

Champion
kloptok said:
Jag tänkte dyka upp för första gången och det Eksem beskriver låter tufft, slinker gärna med om det går.

Angående medlemskap i DL, är det något jag fixar innan jag kommer eller löses det enklast på plats? Jag har något vagt minne av att det finns något formulär man kan fylla i på DL:s hemsida, räcker det?
Du kan få mitt kort, jag lär inte använda det igen. Jag jobbar i porten bredvid DL, skicka ett PM så löser vi något.

Eksem

Champion
De är personliga, så jag tror inte det funkar?

Medlemsskap löser man enklast på plats, men en del av processen är att fylla i ett formulär på deras hemsida, så det kan man ha gjort i förväg vad jag minns? Jag tror det är typ så det fungerar.

kloptok

Pensionerad astrolog
RasmusL said:
Du kan få mitt kort, jag lär inte använda det igen. Jag jobbar i porten bredvid DL, skicka ett PM så löser vi något.
Det verkar som att kort och medlemskap är personligt så jag får fixa ett på egen hand, men tack ändå!

Owlbearpig

Bäst i Sverige på rollspel
Eksem said:

Jag vill boka en plats som inkvisitör!

RasmusL

Champion
Eksem said:
De är personliga, så jag tror inte det funkar?

Medlemsskap löser man enklast på plats, men en del av processen är att fylla i ett formulär på deras hemsida, så det kan man ha gjort i förväg vad jag minns? Jag tror det är typ så det fungerar.
Kanske det, gissar dock att det inte är några större problem så länge man har ett giltigt kort med sig. Jag har ju gett dem pengar för en tjänst jag inte nyttjar men å andra sidan kanske det är en verksamhet värd att stödja, vad vet jag.

Kikuchiyo

Veteran
Hej alla,
jag och min fru räknar med att dyka upp för andra gången. Utöver en smärre incident senast (hon dog) var det ruggigt roligt. Så länge SJ gör sitt jobb är vi på plats c.a 18.

/Kikuchiyo

anth

Vetefan
Vi var två fulla bord
Eksem spelledde Ett Eberronäventyr i 40K-universat med X-plorers-regler för anth, chrull, kloptok, Owlbearpig, Korpen, Sia.
Första gången jag körde 40K så det var lite förvirrande, men kul.

Anarch får gå igenom sitt bord.

Lupus Maximus

Tekniker
Eftersom jag inte var med och spelade något, och därmed inte var med vid något av borden, så är det väl lika bra jag skriver min egna Repeticon-post.

Jag var där en halvtimme och insöp atmosfären (eller nåt...) och pratade rollspel innan de flesta hade dykt upp och spelandet började.

Anarchclown

Swashbuckler
Det var kul att du kom dit. Förhoppningsvis är du med och spelar någon gång också om du står ut med ljudnivån.

*Anarchclown som börjar bli så van att han inte tänker på det*