Nekromanti Repetikon XXX

Anarchclown

Swashbuckler
Tydligen har vi nu genomfört tjugonio Repetikon under något mindre än tre års tid. Detta firas med ett trettionde Repetikon. Detta går av stapeln runt 18:00 - 22:00 på Dragons Lair i Stockholm på torsdagen den 14:e Augusti. Det är drop in-rollspel som gäller och alla är välkomna. Spelare och spelledare fördelas efter funktion och vilja. Personligen funderar jag på att spelleda ett äventyr i DND Basic på temat XXX. DVS antingen handlar det om adrenalinjunkies eller porr, det är lite oklart än så länge och förslag mottages gärna då äventyret säkerligen kommer att utvecklas till senare.

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Kan sägas att även om det är "drop in" så är det bra att komma i tid, dvs till klockan 18:00. Drop in refererar här mer till att man inte behöver föranmäla sig utan att det bara är att dyka upp.

Tomatalven

Hero
Jag/vi kanske kommer (i tid denna gång då) om det inte handlar om porr x) Ska man göra en karaktär i förväg? I så fall står det för min del mellan high elf rogue och high elf fighter duelist :)

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Om det behövs fler arr så är jag redo att spelleda:

Den stora stöten på rymdstation XXX
Milady de la Grange styrde över nöjesstationen med järnhand från sitt kontor högst upp i nattklubben Divans Dröm som tornar i glasdomens mitt. Det gick ständigt rykten om förmögenheten som låg undanstoppad i hennes valv och lycksökare flockades ständigt till stationen i hopp om att få en chans att fylla sina fickor ur hennes börs lika mycket som för att tömma sina egna börsar på stationens många nöjen.

Men ni har ett övertag de andra lycksökarna inte har. Ni har en plan, och den är idiotsäker.
Rymdhamster said:
Det kommer alltså handla om typ ett OSR-heist-scenario på en rymdstation. Förgjorda rollpersoner, inget specifikt regelsystem utan väldigt avskalat.

MattiasLejbrink

Swordsman
Hej alla! Om man dyker upp, hur brukar deltagandet se ut? Överskott på spelledare eller spelare? Eller har folk mest sina "egna" grupper trots att det är drop in?

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
MattiasLejbrink;n38641 said:
Hej alla! Om man dyker upp, hur brukar deltagandet se ut? Överskott på spelledare eller spelare? Eller har folk mest sina "egna" grupper trots att det är drop in?
Det varierar lite vad det finns överskott på, men oftast har vi väl haft ett par extra spelledare som hoppat in som spelare istället. Folk har nästan aldrig ''sina egna grupper'' utan på sin höjd dyker det upp ett par personer i sällskap för att pröva på rollspel för första gången och då spelar de gärna tillsammans. Men man fyller ju så klart ut den gruppen med andra också.
Rymdhamster said:
Eller för att vara mer noga; jag har aldrig över huvud taget varit med om att folk haft sina egna grupper.

MattiasLejbrink

Swordsman
Rymdhamster;n38661 said:
Det varierar lite vad det finns överskott på, men oftast har vi väl haft ett par extra spelledare som hoppat in som spelare istället. Folk har nästan aldrig ''sina egna grupper'' utan på sin höjd dyker det upp ett par personer i sällskap för att pröva på rollspel för första gången och då spelar de gärna tillsammans. Men man fyller ju så klart ut den gruppen med andra också.

Kul! Jag tror att jag dyker upp :)

Cling

Veteran
Halloj! Tack för en trevlig kväll. Första tillfället jag spelade rollspel på cirka 15 år så det var nästintill en smula andaktsfullt. Ser fram emot nästa träff!
/Martin (vars karaktär mötte ljuset av en tvåhandsyxa i pallet)