Du säger vad jag tänkte först.
Så här var det, va:
Jag kollade Repo! för att
Poe (
*) var med i den. Första gången jag såg filmen så blev jag inte så imponerad av kyrkogårdsbiten, hoppade fram och skummade det mesta för att kolla vad Poe gjorde.
Visade sig att hon spelar en kort roll som är den enda som får vara halvnaken i filmen*. Jag menar, jag ville ju se mer av Poe, men det här är ju löjligt! *(Fejkinälvor ej inräknade.)
Det slutade med ett "Meh". Nästan inga sånger fick bli sång
nummer utan var bara repliker, och... ja.
Fast sedan började jag lockas tillbaka till dom bitar som faktiskt
var riktigt bra, jag såg om filmen från början, ordentligt, och blev nöjd. Kanske ville filmmakarna göra så mycket att det är en film som är bäst på andra omgången, det är lite svårt att hänga med i alla musikaliska snuttar. Kanske är detta vad det innebär att den är en opera och inte en musikal. Och början är lite svag.
Men damn, det är en het film. Och visst finns det grymma nummer! När Blind Mag kommer hem till Shilo och Nathan är ju helt fan-fricking-fabolous! (Så klart, det är ju numret med Sarah Brightman) Shilo mot Nathan i slutet och de avslutande numren är också riktigt grymma.
Alexa Vega, som spelar Shilo är ett riktigt stjärnskott, med sexig röst! Anthony Head är sjukt bra, både som sångare och som en kärleksfull/bitter/ondskefull far/repoman. ("Did you take your medecine? Should I head back home?")
Jag ska bara säga en sak till när jag ändå är igång, och det är att det är läckert att filmen har funnit ett nytt sätt att få framtiden att se skitig ut, någonstas mellan cyberpunk och dieselpunk. Delikat!