Jag sitter och bygger på en enkät jag tänkt skicka ut till ett antal programmeringslärare. I morgon (torsdag 27/9) kommer jag att visa enkäten för en kollega på jobbet och få hans respons. Jag skulle gärna förfina så gott jag kan innan i morgon.
Notera:
* Detta är en prototyp.
* Jag önskar framför allt konstruktiv kritik. Var gärna ärlig men snäll. Jag har inte gjort så många enkäter och vill ogärna paralyseras av känslor av inkompetens i det här läget.
* Alltså, gärna förslag ("fråga X känns knepigt formulerad, du kanske kunde...") men ogärna gnäll ("enkäten är amatörmässig skit")
* Jag är INTE intresserade av era svar på enkäten! Om ni nu inte råkar vara programmeringslärare, då. Jag är bara intresserad av vad ni tycker om enkäten.
Är frågorna tydliga? Finns det något som kan tolkas konstigt?
Är alternativen tydliga? Förstår ni hur enkäten ska fyllas i?
Tror ni att jag kan få ärliga, användbara svar? Vi snackar nu inte naturvetenskaplig exakthet, tänk mer "diskussionsunderlag".
LÄNK TILL ENKÄTEN
Notera:
* Detta är en prototyp.
* Jag önskar framför allt konstruktiv kritik. Var gärna ärlig men snäll. Jag har inte gjort så många enkäter och vill ogärna paralyseras av känslor av inkompetens i det här läget.
* Alltså, gärna förslag ("fråga X känns knepigt formulerad, du kanske kunde...") men ogärna gnäll ("enkäten är amatörmässig skit")
* Jag är INTE intresserade av era svar på enkäten! Om ni nu inte råkar vara programmeringslärare, då. Jag är bara intresserad av vad ni tycker om enkäten.
Är frågorna tydliga? Finns det något som kan tolkas konstigt?
Är alternativen tydliga? Förstår ni hur enkäten ska fyllas i?
Tror ni att jag kan få ärliga, användbara svar? Vi snackar nu inte naturvetenskaplig exakthet, tänk mer "diskussionsunderlag".
LÄNK TILL ENKÄTEN