Nekromanti Rest in peace

Eva Florén

Swashbuckler
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Re: Do Not Rest in peace

Fick er era Usla fän.

Nu kan äntlingen staden få tillfälle att sörja sina döda och glömma den råttan som försökte hyra råskinn att inta staden. Ingen av råskinnen överlevde och den där råttan har numera en bruten nacke när han kommer till satan själv.

Nåväl, sonen min dog i processen. Men det får jag sörja tids nog, han var en bra pojke. *snyft*

Michael Johnels

genom

Lady Silver Wolf

Rosen

Myrmidon
Re: Do Not Rest in peace

Favoritcitat från bataljen:
"Det där är Nick the Bastard, hårdast av dem alla!"
"Hur kan han vara en bastard när han har vit hatt?"
"(paus...) Han har snott den. Det är en *riktig* bastard!"

--
Åke

Riddaren

Swashbuckler
Johan Nordstrom

...gillar jag...en svenskättling anlitad av en gruvfogde, det första han gör när han äntrar scenen är att skjuta sig själv.

Trots detta missöde överlevde han längst. Jag antar att detta sänkte moralen lite bland de övriga anlitade männen.

Riddaren

http://www.backtotellus.com/

gollum

Swordsman
Re: Jag...

Jo, jag borde väl det... =)
Lär dock bli en del konvent inom det närmsta året... Och då räknar jag med att få spela... Både figurspelet och rollspelet... Mitt Western-spelande har legat nere ett tag nu... Hmm... Inte bra...

/Gollum - som tycker bättre om de lila Anders & Tove än om de skrikiga

Alfa Web Rollspel - http://rollspel.alfaweb.nu/

G

Guest

Guest

Skrikiga? Vad menas?
FÖ ska det bli jättekul att se dig på lite konvent! =)

---
Johnny
johnny@rollspel.nu

Staden har förändrats...

Stämningen i den lilla staden hade länge varit spänd. Nybyggare och förhoppningsfulla guldgrävare hade slagit sig ner, för att skapa sig en bättre framtid efter inbördeskriget. Men såren efter kriget levde kvar, hälften av dem var nordstatare, den andra hälften sydstatare. Glåpord tillhörde vardagen, och på lördagskvällen hände det allt som oftast att barslagsmål utbröt.

Ändå tvingades de samarbeta, då James Singleton försökte köra bort dem alla och låta sitt eget gruvbolag ta över marken. För att lyckas hade han hyrt in fyra, som han trodde, skickliga revolvermän. Tyvärr hade några av dem kraftigt överdrivit sina tidigare bravader, så striden utvecklade sig inte riktigt som Singleton planerat.

Till att börja med var stadsborna väldigt mycket mer förberedda än han hoppats, och två ärrade krigsveteraner ledde dem. Gruvbolagets män avancerade försiktigt fram, men möttes ovillkorligen av hård eldgivning. Svenskättlingen Nordstrom såg länge ut att vara den största besvikelsen, då hans första ingripande var att ta sikte mot en blårock på hotellets tak bara för att avfyra sitt gevär rätt in i husväggen där han stod och däckas av splittret som trängde in i hans lår... Mick the Bastard var den ende av gruvbolagets män som agerade modigt, då han ensam klev ut på huvudgatan för att med sin sexskjutare ta ut sina motståndare. Tyvärr blev hans djärvhet hans fall, han blev omgående nerskjuten och sydstatarna sköt den ena kulan efter den andra i hans svårt sargade kropp. Han var hård och vägrade ge upp andan i första taget, inte ens då hans ryggrad krossades... Till slut förblödde han, men även i dödsögonblicket försökte han dra sin revolver och besvara elden.

Blårockarnas strategi var enkel, men såg länge ut att bli framgångsrik - de gick till kompromisslös offensiv och sköt ner flera av gruvbolagets män som försökte komma smygande bakvägen längs husknuten. Sydstatarna, visa av inbördeskriget, valde en mer försiktig linje. Stenhårt utnyttjade de sina fördelaktiga positioner och avancerade inte framåt förrän de säkrat framryckningsvägen. Blårockarnas tidigare fältpräst kom stormande till försvar med Bibeln i ena handen, en revolver i den andra och höglutt förkunnandes de mest blodisande citat han kunde hitta i Bibeln. Under kriget var det säkert en moralhöjande strategi, men här ledde den till hans död - gruvbolagets män mötte upp och avbröt honom med ett flertal skott.

Nordstrom revancerade sig så småningom genom att ta ut både rebellen och blårocken på hotelltaket, men hans tur blev inte långvarig och skott från buffelbössor är svåra att överleva...

Singleton själv blandade sig i leken efter att det slutat riktigt illa för flera av hans män. Modigt marscherade han upp på cantinans tak, för att där få sikte på de båda rebeller som förskansat sig i kyrktornet. Han hann dock inte mer än upp genom takluckan förrän en kula träffade honom med en sådan kraft att han föll baklänges av från taket. Efter att ha legat utslagen en bra stund försökte han återupprepa samma strategi, men denna gång gick det värre - han bröt nacken i fallet då han återigen slogs av taket...

Då krutröken så småningom skingrades hade endast två sydstatare överlevt. De hade klarat striden, räddat sin stad och blivit av med de förbenade blårockarna på köpet. Men priset var högt och segern bitter, då den yngste av dem stupat. Sonen, för vars skull den ärrade krigsveteranen åter tagit fram sitt gamla hederliga gevär och dragit i strid var död.

Den första onsdagen i september är det dags för en ny batalj - du kommer väl?

/a & t

<A HREF="http://www.rollspel.com" target="_new">http://www.rollspel.com</A>

Eva Florén

Swashbuckler
Re: Klargöring av släkter...

Hm... misstag är lätt när undertecknad inte gjorde det glasklart. Det var den ynka lilla revolverkillen som var far till den avlidne gossen. Veteranen var morbror till gossen så det hela går väl på ett ut. Men det är sant att de två äldre överlevande helst sett att gossen inte deltagit i striden... det var ju trots allt för hans skull och stadens som de slog tillbaka de hårda anfallet.

Lady Silver Wolf

Riddaren

Swashbuckler

"Men det är sant att de två äldre överlevande helst sett att gossen inte deltagit i striden... det var ju trots allt för hans skull och stadens som de slog tillbaka de hårda anfallet."

Misstag kan lätt göras, pöjken ville väl vissa att han var lika bra som sin erfarne släkting.

Riddaren

Eva Florén

Swashbuckler

Dumdristigt av honom, men fullt förståligt. Och inte var han speciellt dålig på Winchestern heller, han gjorde bra ifrån sig. Men blev lite för kaxig och glömde huka sig för de inhyrdas anfall. Ja Herren signe honom och bered honom en bättre väg till himlen.

Lady Silver Wolf

Riddaren

Swashbuckler
Inte dumdristigast

Han var ju inte den dumdristigaste, det var ju en av nordstatarna på taket, en amatör som laddar sin bössa, med foten på takkanten och blir träffad där. Varpå han nästa gång när han laddar om gör samma misstag, återigen med ett skott i benet /images/icons/smile.gif

Riddaren

G

Guest

Guest

*pfffft* Kalla det jobb... Lyckas aldrig komma ifrån... =\
Men det ska väl bli lite mer i höst hoppas jag, man kan ju alltid drömma om ett nio till fem jobb... =)

---
Johnny
johnny@rollspel.nu

gollum

Swordsman

Jo, jag måste väl det... =)
Angående cola har jag äntligen hittat den perfekta ersättningen för det; vatten!

/Gollum - som var vaken i tre dar på bara vatten

Alfa Web Rollspel - http://rollspel.alfaweb.nu/