Jag försöker hitta information om hur lång tid det tar att resa på Western-tiden. Postar här eftersom jag tänker att det kanske finns någon som vet utanför Western-forumet. Har inte heller tillgång till mina gamla Western-regelböcker. Funderar på att köpa de nya.
Det jag funderar på är framför allt
* Hur lång tid tar det att åka ångbåt över atlanten- hur många kilometer färdas man per dag med ångbåt
* Hur snabbt rör sig en diligens
* Hur snabbt går ett tåg på 1800-talet.
Jag funderar alltså på en resa från Sverige, där rollpersonerna rör sig som nybyggare genom USA till vildaste western, som en lång jäkla resa med äventyr.
Jag har verkligen försökt googla detta, inte bara lathet att fråga. Men jag kan inte hitta det. Någon som sitter inne på denna info och inte tycker det är för jobbigt får gärna svara, blir väldigt tacksam.
Det jag funderar på är framför allt
* Hur lång tid tar det att åka ångbåt över atlanten- hur många kilometer färdas man per dag med ångbåt
* Hur snabbt rör sig en diligens
* Hur snabbt går ett tåg på 1800-talet.
Jag funderar alltså på en resa från Sverige, där rollpersonerna rör sig som nybyggare genom USA till vildaste western, som en lång jäkla resa med äventyr.
Jag har verkligen försökt googla detta, inte bara lathet att fråga. Men jag kan inte hitta det. Någon som sitter inne på denna info och inte tycker det är för jobbigt får gärna svara, blir väldigt tacksam.