Jo, för det första, det står ingenstans hur många revben man bryter när man får en träff i "Revbenen"? Ungeför som med Tänder menar jag.
Jag har iaf inte hittat det, och tänkte då att man kanske skulle kunna slå 1T12 för hur många som bröts eller spittrades... fungerade fin-fint tills någon fick 6 i Trauma, 4 i Smärta och bröt 12 revben (av en Dolk dessutom)
Så, någon som har något annat förslag till ett smart slump-system för revbens-brytning? Eller ska jag som SL bara bestämma det som låter mest logiskt?
Min andra fråga handlar om BRYT och BRYT-risk, som jag tror att jag missförstått.
Om någon hugger, och någon tex parerar med sitt svärd så får både slå mot BRYT? Eftersom man ofta kommer upp i ganska höga skador så kommer det bli Ob3-4T6 ganska ofta...och om man då har 8-14 i BRYT så kommer ju vapnet att knäckas (minst) en gång i rundan. Har jag missat något?
Jag har iaf inte hittat det, och tänkte då att man kanske skulle kunna slå 1T12 för hur många som bröts eller spittrades... fungerade fin-fint tills någon fick 6 i Trauma, 4 i Smärta och bröt 12 revben (av en Dolk dessutom)
Så, någon som har något annat förslag till ett smart slump-system för revbens-brytning? Eller ska jag som SL bara bestämma det som låter mest logiskt?
Min andra fråga handlar om BRYT och BRYT-risk, som jag tror att jag missförstått.
Om någon hugger, och någon tex parerar med sitt svärd så får både slå mot BRYT? Eftersom man ofta kommer upp i ganska höga skador så kommer det bli Ob3-4T6 ganska ofta...och om man då har 8-14 i BRYT så kommer ju vapnet att knäckas (minst) en gång i rundan. Har jag missat något?