Nekromanti Revben och BRYT-risk

Selly

Level 5 Laser Lotus
Re: pfft

"Kendo har ruskigt litet med katanafäktning att göra. Hur mycket skärande hugg är det där t.ex? Minimala rapp som går så kvickt som möjligt är det som gäller."

Det brukar skiljas på vanlig kendo och tävlingskendo - folk är lite mer inriktade på att döda ( :gremwink: ) vid det första, mer på att få poäng vid det andra.

"Kendo går f.ö. ut på att samla poäng. Det räcker med att träffa kote på ett snyggt vis för att få en poäng. Precis vad man får för att träffa men eller do."

Man får ett poäng vid ett "dödande" hugg; om du hugger upp ett stort elakt gapande jack i din motståndares handled så kan han inte försvara sig längre, och alltså har du vunnit. Därför får man samma poäng. Att man sen oftare gör korta, snabba attacker istället för långa, det är tävlingsinstinkten... Man skall träffa rätt, ha bra timing, kroppskontroll, etc...mycket att tänka på.

/Selethil

Big Marco

Läskig

Det gäller även i europeisk fäktning. Det bästa sättet att blockera är att inte vara där. Det gäller oavsett om du har ett japanskt svärd, ett europeiskt svärd eller en europeisk sköld.

Det menar att alla bra krigare i Eon skall kunna effekten "Teleportera"? ,-)

MovinGalt

Warrior
Re: Fler näsor i blöt

Vad har ni för vapen egentligen?!
Grundskada: Ob3T6 (Trukh) + Binderrakkhammare:Ob4T6+2 + Kraftfullt anfall: Ob1T6 + Bärsärkargång: Ob1T6+2 + 23 i FC Klubba: Ob2T6

(3+4+1+1+2=Ob11T6 + 4) = Ob12T6

Säg att man slår alla 3:or (vilket inte vi inte brukar göra :gremwink:) så får man 12 x 3 i skada...36...

Sen kanske den här tråden handlade om svärd...men skit på det :gremgrin:

WolmerX

Warrior

Fast å andra sidan så skulle dun trukh få Magnus Samuelsson att verka liten samt att han skulle nog knäcka trädstammar med bara händerna beräknat utifrån den grundskadan (definitivt då han gick bärserkargång). Inte underligt att han slår av sina vapen.

Kommentar: Det där var nog den mest eckligt überstarka(passade bättre än vad jag tidigare skrev) rollperson jag någonsin sett. :gremooo:

Phelan

Hero

Aha... Kör ni då också med en sekundärskada på Ob2T6 pga vinddraget för alla som står i närheten? :gremgrin:

Inte riktigt min kopp te, men var och en blir salig på sitt sätt.

Mvh / Phelan

Vindhand

Myrmidon

Det menar att alla bra krigare i Eon skall kunna effekten "Teleportera"? ,-)

Det slog mig just att ett vapen med effekten teleportera, begränsat till liten massa och döda ting vore aldeles underbart i strid.
*socko* ingen sköld
*socko* inget svärd
*socko* ingen hjälm
*splatt*