Nekromanti Reviderade Variation

solvebring

Superhero
Ja, då utkastet av en reviderad version av Variation klart. Jag bifogar en PDF här. Det är bara ren text och tabeller, framsidan blir antagligen den samma senare. Dock funderar jag på att försöka illustrera lite enkelt på egen hand.

Nå, de två gamla versioerna har ju varit... Innehållslösa. Min mening med spelet har alltid varit för den som vill spela rollspel utan att behöva plugga i massor, den som vill spela fritt och enkelt, den som vill spela ett samberättarspel, och för den som ogillar spelledarskapet etc. Fast jag vill inte påstå att jag lyckades få de förra versionerna att verkligen stå för detta. Så, ännu ett försök.

Nu tror jag - hoppas jag - att jag har lyckats. Jag har försökt skriva med allt det som jag ville men inte lyckades med, att Variation skulle ge och vara. Vad jag vill få fram är ett lugnt och mycket simpelt rollspel för att gynna samberättandet och fantasin. Det handlar om att dela på ansvaret och att försöka samarbeta, men också att våga tro på sin egen fantasi och det man har att ge, och att skapa en tuff berättelse.

Jag tar gärna emot kreativa frågor och synpunkter som kan hjälpa mig med det här.
Saknas det något?
Bör något tas bort?
Hur är texten och de förklaringar som ges?
Funkar det?
etc.
etc.
etc.

Shooot!

Attachments

Genesis

Ni dés ni maître
Nja, snarare så känner inte jag, i alla fall, att Variation gör något som jag inte redan har spel som gör (Oskrivna blad) eller bara kan improvisera fram närhelst jag har lust med att spela något liknande. Och eftersom jag till och med tröttnat på Oskrivna blad så orkar jag inte få upp något vidare engagemang för Variation.

Dock är det kul att "Renodlad action" har fått sektionsnumret 3:16. :gremsmile: