Vet du Impetigo att Robespierre inte står på ulvarnas namnlista? Hur då?
Vi tänker oss att ulvarna har en namnlista, dvs en lista med namn på ulvar. Det har ju framkommit i Vimes inlägg.
A) Om Anthrox inte är ulv heter han Robespierre. Robespierre står i så fall inte på ulvarnas namnlista iom att Anthrox i detta exempel inte är ulv.
B) Om Anthrox är ulv heter han antagligen Robespierre och hans namn står då på ulvarnas namnlista.
C) Om Anthrox är ulv och heter något annat förstår jag inte vilken vinst han har av att ljuga om sitt namn. Så jag tror att alternativ A eller B är sant.
Och för att förtydliga ytterligare: Det är otroligt långsökt att jag som ulv drevar så hårt mot Anthrox som ulv, så antingen vet ulvarna att Anthrox är bybo och har ingen färg på mig, alternativt vet ulvarna att Anthrox är ulv och att jag är bybo. De har hur som helst minst ett grönt namn som se kan rikta nattmord mot.
I nuläget lutar det ju åt att ”vänta och se” blir melodin, detta innebär då att ingen röstas ut och ingen blir nattmördad. Om någon ändå blir nattmördad mot byns vilja hänger vi Basse nästa runda. Men det är mycket troligare att en ulv hade tigit om nattmordet och nattmördat någon på deras grönlista, detta grönar Basse väldigt starkt och antyder å det starkaste att vi inte kommer se något nattmord.