Phu! Många inlägg, skummat nu, får fördjupa mig senare. Min magkänsla och erfarenheter från tidigare spel:
Xyas:
Har varit en påhakare och inte tagit några större initiativ (förutom första rösten på mig som känns fair då det är start och något ska ske liksom). Xyas brukar vara lite långsam i starten men blixtra till på slutet, oavsett fraktionstillhörighet. Jag är dock lite osäker på om det här lite osäkra spelet verkligen är så Xyas-igt? Hinner inte gräva i gamla lir just nu men min känsla är att Xyas är lite ängslig, ser ni samma sak? Jag har kanske varit lite snällare i tonen detta spelet än jag brukar (?) och det kanske är anledningen men Xyas har vid tillfällen tidigare reagerat på hur jag spelar och tyckt att det är dåligt, kommer dock inte ihåg vem av oss som var bybo/ulv då, ska kolla!
Basenanji:
Jag tycker att Basse spelat ett ganska solitt och typiskt Basse-spel. Det känns som en klassiker att Basse läst lite snett och övertolkar någon regelgrunka (kan skrapa fram något exempel nu) så jag tar inte särskilt hårt på "verkar veta för mycket" i honom ännu och ser inte riktigt rödningen där. Det viktiga är att Basse brukar vara dedikerad och aktiv och det är bra för byn.
Khan:
Inte spelat med (tror jag? eller kanske?) och har egentligen ingen känsla alls ännu. Gömmer sig lite bakom "R1 är svårt" och det ÄR ju svårt men det är viktigt att du gör ställningstaganden även om de inte är helt grundade. Återkommer till dig längst ner.
Hellzon:
Inte särskilt aktiv men relativt bra inlägg. Första rösten på mig tycker jag var lite scumm men har inte så mycket mer än så just nu. Hittar ett case på Genesis där jag inte riktigt greppar siffrorna men det är i alla fall ett gott försök som är värt att titta mer på, det ligger på "att göra"-listan. Återkommer till dig längst ner.
Genesis:
Har inte spelat med Genesis men han är just nu en av de som gör spelet roligt och håller tempot vilket är både bra och kul. Har inget dåligt att säga här om spelet men ska som sagt kika närmare på Hellzons case.
Martin3:
Inte mycket ännu, är ny i gemet så det är en bra ursäkt. Återkommer till dig längst ner.
Impetigo:
Bra lir tycker jag! Helt rimlig sammanfattning av mitt spel, jag har inte presterat så mycket matnyttigt men det är också så mycket text och trots det så dåligt med svar på mina frågor att min spelstil inte kommer till sin rätt. Keep it going!
Empiricus:
har spelat med, mitt minne säger att vi ofta hamnar i hetsiga diskussioner i de här spelen. Jag har väldigt svårt att förstå Empis resonemang, fladdrar lite i dreven, "har en anledning" att inte rösta som han lite mystiskt vill hålla på. Kan vara jobb som kommer i vägen och att det är information som är dold här men scummast just nu i mina ögon. Återkommer till dig längst ner.
Sidd:
Inte spelat med. Har inte skrivit så mycket? Jag har ingen magkänsla alls, får återkomma i senare inlägg.
RasmusL:
Det är ju jag ju!
LJSLarsson:
Lugnt, förnuftigt, samlat. Inte röd just nu. Har spelat med och känns legit mot tidigare, kommer dock vilja lägga press på Larsson snart (R2 kanske?) för att se hur han reagerar på stressen.
Vimes:
Stabilt spel, skrivit mycket och gett analys av både spelare och upplägg som blir nyttigt framåt oavsett om V är ulv eller bybo. Inte röd just nu.
Nu vill jag återkomma med lite frågor! Jag har slumpat par bland deltagarna och jag skulle gärna vilja att ni som jag ber om det pekar ut vem i varje par som ni tycker är rödast. ”Lika” är inte ett okej svar!
Khan, vem är rödast i respektive par nedan?
Impetigo | Basenanji |
Empiricus | RasmusL |
Genesis | Xyas |
Sidd | Genesis |
RasmusL | Impetigo |
Vimes | Sidd |
Martin3 | Vimes |
LJSLarsson | Hellzon |
Hellzon | Empiricus |
Xyas | Martin3 |
Basenanji | LJSLarsson |
Hellzon, vem är rödast i respektive par nedan?
RasmusL | Sidd |
LJSLarsson | Hellzon |
Genesis | Xyas |
Martin3 | Martin3 |
Hellzon | Basenanji |
Vimes | Genesis |
Xyas | LJSLarsson |
Sidd | Impetigo |
Empiricus | RasmusL |
Impetigo | Empiricus |
Basenanji | Vimes |
Martin3, vem är rödast i respektive par nedan?
Xyas | Impetigo |
Hellzon | Basenanji |
LJSLarsson | Martin3 |
RasmusL | Hellzon |
Empiricus | Genesis |
Basenanji | Sidd |
Impetigo | LJSLarsson |
Vimes | RasmusL |
Sidd | Xyas |
Martin3 | Empiricus |
Genesis | Vimes |
Empiricus, vem är rödast i respektive par nedan?
Martin3 | Impetigo |
Basenanji | Empiricus |
LJSLarsson | RasmusL |
Impetigo | Hellzon |
RasmusL | Genesis |
Sidd | Sidd |
Genesis | Basenanji |
Empiricus | Martin3 |
Vimes | Xyas |
Hellzon | LJSLarsson |
Xyas | Vimes |