Så vem var väktaren då?Jag lutar allt mer åt att Martin3 är sista ulven.
Så vem var väktaren då?Jag lutar allt mer åt att Martin3 är sista ulven.
Mitt spontana svar skulle ha varit "Khan, för han har lågflugit så mycket", men han har ju redan påstått att han är vaniljbybo.Så vem var väktaren då?
- Ta ut aktiv spelare.För mig handlar det mest om att jag har svårt att se varför Khan skulle döda Genesis istället för Vimes.
Jag vet inte om jag kan bidra med behjälplig information här men det jag fick reda på om min förmåga när jag frågade Lukas var att den aktiveras på min tur men han sa inget om att jag inte fick väkta samma flera gånger i rad och klagade inte heller när jag gjorde så, fick bara en like tillbaka.Jag lutar allt mer åt att Martin3 är sista ulven.
En sak som är väldigt vanligt på Rollspel.nu är att väktaren inte kan vakta samma bybo två gånger i rad. Eftersom jag och Vimes var 100%, och ulvarna antagligen försökt (och misslyckats) med att döda Vimes så behövde de bara sikta in sig på honom en gång till eftersom väktaren skulle vara tvungen att välja någon annan.
Men Martin3 är ny och känner inte till detta. Att välja mellan mig och Vimes är ett vågspel där han har 50% risk att välja fel. Bättre då att ta ett säkert kort som Genesis istället.
Röst: Martin3
Okej, men det här grönar ju nästan Martin3 helt och hållet. Vi måste föreställa oss ett tokigt scenario utan väktare för att det inte skulle stämma.För att lägga korten på bordet - jag är helt vanlig bybo modell vanilj. Inga krafter, ingen speciell, ingenting.
Jag tycker det här är för många om och men. Vi kan ju tänka oss en väkarroll som inte helt ser ut som den du beskriver (en variant som förekommer är ju att man får väkta samma spelare om man lyckats med sitt väktande rundan innan). Men hur väktarrollen ser ut i spelet behöver vi inte veta. Det räcker med att ulvarna inte är säkra på att den ser ut som du antar att den gör för att förklara varför de sköt på Genesis.Mitt spontana svar skulle ha varit "Khan, för han har lågflugit så mycket", men han har ju redan påstått att han är vaniljbybo.
Skulle juuuuu kunna vara Genesis, men han har verkligen stuckit ut hakan detta parti vilket vissa väktare vill undvika. Men samtidigt vet jag inte hur mycket väktare brukar lågflyga egentligen ... man vill ju inte röda sig i onödan som väktare och hamna i drev där man måste outa redan runda 1 .... hm.
För mig handlar det mest om att jag har svårt att se varför Khan skulle döda Genesis istället för Vimes.
Ja, du har nog rätt. Martin3 är nog väktaren, Khan sista ulven.- Ta ut aktiv spelare.
- Ta ut väktaten (om Khan nu misstänkte att Genesis var väktaren).
- Khan har ulv-fömåga som låter honom flytta om folk och är rätt säker på att Vimes aldrig kommer få sia honom.
Hallå där! Varför skulle det vara kaos att inte ha en väktare? Eller att Genesis eller någon av de andra var det?Okej, men det här grönar ju nästan Martin3 helt och hållet. Vi måste föreställa oss ett tokigt scenario utan väktare för att det inte skulle stämma.
Så, om Khan är ulv i det här läget. Varför kontraclaimar han inte väktarskapet?
Har vi bara 1 ulv kvar (Khan) kommer det ju, även om vi tror på hans väktarclaim ändå vara byn som vinner. Vi hänger Martin3 i tron att han är ulven, och hänger Khan därefter. Byvinst. I ett sådant läge är det kanske vettigare att inte claima väktare och hoppas på att byn ska vända blicken från "Khan eller Martin3".
Så. Det är väl möjligt att Khan är evuul, ändå.
Jag gör såhär tills vidare:
Röst: Khan
Genesis kan ha varit väktaren, men annars måste ju ulvarna ha stått över ett nattmord vilket inte är så troligt.Hallå där! Varför skulle det vara kaos att inte ha en väktare? Eller att Genesis eller någon av de andra var det?
Vad vill du veta mer? Jag antar att jag inte får citera PM:et. Jag får skydda en person per natt från nattmord. Förmågan aktiveras på min tur i ordningen.@Martin3 ! Berätta om din förmåga! Vilka begränsningar har den? Hur kom det sig att du missuppfattade den i R1?
Okej, men det står inget om någon begränsning? Typ att du inte för väkta samma person flera gånger i rad eller något sådant? (Obs, skriv inte vilken begränsningen är. Bara om den finns)Vad vill du veta mer? Jag antar att jag inte får citera PM:et. Jag får skydda en person per natt från nattmord. Förmågan aktiveras på min tur i ordningen.
Jadu, hur kunde jag missa det. Jag var så inne på att jag ville ha Hellzon kvar på grund av hans förmåga att det inte slog mig att nattmord inte är det samma som att bli utröstad. I mitt huvud var båda mord som händer på natten.
I övrigt nämner han inte Sidd alls under spelet. Inte alls under R2 och i R1 endast i uppräkningar...Alltså... När jag kollar Martin3:s förra runda. Han är jäkligt noga med att lyfta fram BÅDE Sidd och Khan som alternativ bakom Xyas. Det ser lite ut som ett lågintensivt räddningsförsök.
Sidd å sin sida nämner bara Martin 1 gång under hela spelet. Och det är ett "hej och välkommen"-inlägg.I övrigt nämner han inte Sidd alls under spelet. Inte alls under R2 och i R1 endast i uppräkningar...