Nekromanti Revoltionen har kommit

G

Guest

Guest
Du är med i en revolution, en våldsam sådan och du tror på den fullt ut (alltså de tror på vad du tror på och vice versa), hur gör du dig nyttig för den (jag vill veta vad du skulle göra i nuläget, alltså inte flyga starfury mot riksdagen eller liknande).

Jag kommer inte säga vad jag skulle göra förrän 10 andra har skrivit vad de skulle göra, men det är förberett och jag tror inte någon kommer skriva det så jag tror inte det kommer bli någon anklagan för att jag kopierar.

/Zorbeltuss vars revolution antagligen inte kommer komma de närmsta 300 åren.

Rävnos

Warrior
om det blev revolution idag hade jag

a) ringt snuten och sagt att det var höga studenter som störde mig igen.

b) dragit till onoff och hämtat de prylar jag alltid velat ha.

c) suttit på irc och snackat om den.

\Marcus som inte känner sig särskilt politisk ikväll

Nightowl

Champion
Jag är en taskig debattör och inte vidare modig, så varken brandtal eller väpnad kamp är min grej, men man kan säkert använda mig för sabotage, mordbrand och sprängattentat så länge jag slipper spränga mig själv i luften, även om det funnits stunder i mitt liv då jag önskade att jag trodde så mycket på något att jag kunde bli självmordsbombare. Jag är åtminstone medelmåttigt listig och händig, och är mycket skrupelfri om jag bara hatar min motståndare tillräckligt.

Fast ingen vill att jag ska delta i en våldsam revolution. Jag skulle antagligen utnyttja den för att göra mig av med alla människor jag tycker illa om på otrevliga vis.

Om ledaren för den våldsamma revolutionen har någon form av sunt förnuft skulle jag antagligen stryka med i den första interna uppgörelsen, och när dom skriver historia över revolutionen 100 år efteråt kommer folk som sympatiserade med den att bli förbannade över att alltid bli förknippad med Erik Sieurin av sina belackare.

Erik

Saxifrage

Hero
Jag gillar inte våld och skulle ogärna delta i en väpnad revolution. Men ok, för sakens skull antar vi att vårt nuvarande styre ersatts av någon slags totalitär regim och att våld är det enda som återstår för att återupprätta fred, frihet och Buffy på söndagsmorgnar. Så hur gör vi?

Jag tror att jag skulle ge mig på diverse mobförråd för att kitta upp min armé med moderna vapen. Sen skulle jag se till att lägga beslag på en stor mängd fordon och säkra tillgång på drivmedel, dvs ockupera ett par Q8. Underhåll är viktigt, så jag skulle väl ta över Hemköp också. Fast för att inte civilbefolkningen skulle lida så skulle jag sätta något pålitligt hygglo, typ Hurley i Lost, på att fördela mat åt alla civila också. Jag skulle väl se till att skydda sjukhusen också, men styrningen av dem löser sig nog av sig självt med tanke på sjukvårdslagar och dylikt. Samband behöver man, det kirras nog också bäst med materiel från mobförrådet. Helst skulle jag lägga allt eget samband skilt från makthavarnas nät, så att jag kan bedriva hämningslöst krig mot deras kommunikationer utan att äventyra mitt egna nät. Jag känner rätt många galenpannor på landets flygklubbar också, så jag tror att jag skulle kunna få ihop en liten flygstyrka för spaning och "light strike" baserad på sportkärror. Sist men inte minst skulle jag redan nu tillsätta några chefsideologer som spånar på konstitution och dylikt så att revolutionen verkligen fyller sitt syfte och inte spårar ur (dream on boy...).

Ja jävlar, det finns ju goda förutsättningar när man funderar lite... kul tråd, förresten.

Foggmock

Myrmidon
Jag kan hantera ett flertal olika vapensystem, jag har god fältvana och McGyver-skillz, samt att jag är en jävel på att uppvigla massorna och såga mina motståndare.

Självklart ska jag leda striden från första ledet, skrika "FRAMÅÅÅÅÅT TAPPRA SOLDATER AV REVOLUTIONEEEEN" och sen skulle jag som alla riktiga revolutionärer dö ung så att mitt minne inte kan förvanskas. Kolla bara på Che Guevara, han dödade småbarn och sitter på varenda hipstert-shirt nuförtiden och trycks till och med på strumpor. Ingen har Fidel Castro på sina klädesplagg såvida man inte bor på Cuba och är under särskild tillsyn från typ Guardia di civil.

Rävnos

Warrior
jag har faktiskt en t-shirt med Castro på [NT]

}Marcus skäms för att han inte är som alla andra =/

Ymir

Liten kantbaron
Ingen har Fidel Castro på sina klädesplagg såvida man inte bor på Cuba och är under särskild tillsyn från typ Guardia di civil.
Inte helt sant. Jag har en Mao-t-shirt, iallafall. Den har du väl redan sett?

- Ymir, gillar röding

Eksem

Champion
Jag skulle tillhöra den grå massa alla revolutionärer och kontrarevolutionärer kämpade om. Jag skulle sitta på min kammare och intellektualisera kring den, och sedan lära mig leva med resultatet av den.

Jag är en oerhört ovåldsam person, så länge kollektivtrafiken fungerar. Skulle det vara en väpnad revolution för att ta tillbaka pendeltågstrafiken till folket skulle jag stå på barrikaderna och skjuta ihjäl hela SL-styrelsen, allt toppfolk på banverket, varenda ägare av Citypendeln och några till som ska ha betalt för gammal ost.

Hartland

Warrior
Troligen ingenting eller...[ant]

... så hade jag röstat på dom. :gremtongue:
Är rätt lat.

/Hartland - Piratpartiet 4 evah :gremwink:

haltageten

Dum inuti huvudet
En våldsam revolution säger du. Kan vi inte bara kramas? eh..?

Nej men jag hade varit han som helhjärtat engagerar sig i just sin lilla enklav. Alltså i just den grupp av aktivister som jag är stationerad i. Jag hade pysslat med små pillemariska saker som tillexempel att koppla ihop den där bomben som spränger sönder den där pelaren som håller det där huset uppe. Jag hade också varit han som skulle placera den där bomben och som några andra har i uppdrag att skydda med sina liv för revolutionens skull. Men däremot så kommer jag inte vara en sån där dryg och värdelös typ som ofta får göra såna uppdrag i filmer. Utan jag kommer vara mer en sån där skön lirare som gör allt med en klackspark och visslar samtidigt som jag apterar bomben. Jag kommer alltså vara glad, spränga saker och vissla.

- Jocke, gillar att spränga saker.

Marcus J

Hero
Revolutionen säger du?

Eftersom det i alla krig är en fördel att vara med tekniskt avancerad än motståndaren så hade jag väl suttit i ett lab och spånat på nästa atombomb.

/Marcus

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Skriva manifest och delta i skapandet av det nya, snarare än förstörandet av det gamla. För mer konkreta insatser under revolutionen skulle jag nog försöka resa runt (förhoppningsvis i sällskap med andra, annars är det i stort sett ett självmordsuppdrag) och rekrytera folk till saken -- jag kan agitera och polemisera rätt bra när andan faller på.

MrG

Swashbuckler
Skulle nog finnas någonstans i leden och propagandera för ickevåldslösningar. När det kommit till våldsam revulution har det redan spårat ur från de grundpremisser som jag gick med för :gremlaugh:

Rising

Vila i frid
Du är med i en revolution, en våldsam sådan och du tror på den fullt ut [...] hur gör du dig nyttig för den?
Genom att ifrågasätta och förhålla mig skeptisk till alla delar av den. Särskilt de delar jag själv tror som mest på.

walium

Ganska töntig, faktiskt
Doing it Trotskijstyle

"Du är med i en revolution, en våldsam sådan och du tror på den fullt ut (alltså de tror på vad du tror på och vice versa), hur gör du dig nyttig för den (jag vill veta vad du skulle göra i nuläget, alltså inte flyga starfury mot riksdagen eller liknande)."

Åker runt i mitt pansartåg och bekämpar motståndsmän? :gremsmile:

Jag har inga militära meriter att tala om så det borde vara meningslöst att sända mig till fronten med vapen i hand. Då är det troligare att jag sitter med i någon utredning eller något utskott och formulerar ett partiprogram eller någon form av revolutionärt manifest. En massa oglamoröst pappersarbete blir nog min lott. Jag skulle säkert vara ett typexempel på en kille som stödjer fel häst och därför blir skjuten när någon revolutionär falang gör upp med resten av organisationen.

magoo

Hero
Jag är världens bästa sidekick så jag skulle bli närmaste rådgivare till revolutionens ledare (och kanske älskarinna om ledaren var en man). Sen skulle jag sitta snett bakom ledaren, viska smarta tips i örat och kanske rädda en eller annan från att bli avrättad i revolutionens namn.

Storuggla

Champion
Okej, jag skulle hålla mig vän med (eller del av) de som står för skjutandet. För makten kommer ur mynningen på ett gevär, inte ur några rader bläck på ett papper :gremwink:

Storuggla, opportunist javisst

Johan K

Gammal & dryg
Jag är nog den i denna revilitonen som kommer med glada hejjarop & sådant..
Komemr nog inte att stå i fronten utan mer bakom & driva på de andra.

G

Guest

Guest
De hann bli lite mer än 10 inlägg innan jag han lägga mitt, oh well.

Eftersom en revolution är rätt beroende av kommunication skulle jag antagligen sitta med riktade antenn och överbuffad signalstyrka och slå ut sateliter i leo och meo bana (geo är för svåra, iallafall några i meo borde gå), annars skulle jag tillverka spräng och drivmedel då dessa också behövs.

/Zorbeltuss som tycker att wrnu:are inte behöver oroa sig för att min revolution kommer kapa deras satelit tv, det kommer ju antagligen dröja trehundra år tills en sådan revolution kommer.